Kantar: znacząco wzrosły wydatki Polskiego Radia na kampanie Jedynki i Trójki
Na reklamy radiowej Trójki przeznaczono 68,3 proc. więcej środków niż w poprzednim roku (fot. Piotr Małecki/East News)
W 2021 roku więcej wydano na działania reklamowe Radia Zet oraz Programu I i III Polskiego Radia, a mniej - RMF FM.
Z danych firmy Kantar (nie obejmują internetu i nie uwzględniają rabatów) wynika, że najbardziej aktywną reklamowo rozgłośnią był RMF FM. Grupa RMF na reklamy swojej głównej stacji wydała 24 mln zł, czyli o 11,6 proc. mniej niż rok wcześniej. RMF FM w 2021 roku przeprowadził m.in. kampanię "Radio nr 1 w Polsce". Więcej przeznaczono za to na reklamy RMF Classic (wzrost o 5,1 proc., do 7,1 mln zł). RMF Classic miał kampanię wizerunkową w związku 18. urodzinami.
Wzrost wydatków w Polskim Radiu
Drugą najsilniej wspieraną stacją było Radio Zet (Eurozet). Cennikowa wartość reklam tej rozgłośni wyniosła 13,4 mln zł, tj. o 28,5 proc. więcej niż w 2020 roku. W 2021 roku Zetka wspierała kampaniami m.in. wakacyjną zabawę "Radio Zet #1 w moim samochodzie" i akcję "Spełniamy marzenia w Radiu Zet".
Czytaj też: Po Trójce do celu. Stacja traci, ale ktoś ma swoje pięć minut
Polskie Radio na reklamy radiowej Trójki przeznaczyło 10,9 mln zł, czyli o 68,3 proc. więcej niż w roku poprzednim. Dla Programu III przeprowadzono m.in. kampanię pod hasłem "Nie odwracamy kota ogonem". Wydatki na reklamy radiowej Jedynki wzrosły z 2,1 mln zł do 7 mln zł.
Grupa Radiowa Agory najwięcej wydała na reklamy Radia Złote Przeboje - 5,1 mln zł (spadek o 38,8 proc.), a Grupa ZPR Media dla Radia Eska - 2,1 mln zł (wzrost o 27,9 proc.).
(KOZ, 03.02.2022)