TVN poprawił w styczniu wyniki w grupach ogólnej i 16-59. A TVP 1 i Polsat...
W grupie ogólnej najlepszy wynik uzyskał TVP 1 (fot. Nothing Ahead/Pexels)
W styczniu 2022 roku TVN powiększył udział w widowni telewizyjnej wśród widzów powyżej 4. roku życia i między 16. a 59. rokiem życia. TVP 1 prowadził w grupie ogólnej, a Polsat w grupach 16-49 i 16-59.
W grupie ogólnej TVP 1 uzyskał 8,28 proc., co oznacza spadek z 10,7 proc. w styczniu 2021 roku. Polsat zmniejszył rok do roku udział z 8,15 proc. do 7,81 proc., a TVN zwiększył - z 6,81 proc. do 7,52 proc. TVN wyprzedził TVP 2, który miał 7,29 proc. (spadek z 8,06 proc.).
Czytaj też: Nielsen ogranicza dostęp do danych telemetrycznych dla mediów
TVN 24 zanotował wzrost z 4,69 proc. do 5,27 proc., a TVP Info - z 3,56 proc. do 3,92 proc. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN Siedem - 3,27 proc. (spadek z 3,69 proc.), TV Puls - 3,06 proc. (spadek z 3,44 proc.), TV 4 - 2,6 proc. (spadek z 2,9 proc.) i TTV - 2,15 proc. (wzrost z 2,06 proc.).
W grupie 16-49 Polsat prowadził z 9,06 proc. udziału w rynku wobec 9,31 proc. przed rokiem. Udział TVN spadł z 9,01 proc. do 8,87 proc., TVP 2 - z 6,09 proc. do 5,33 proc., TVP 1 - z 6,75 proc. do 4,74 proc., TVN Siedem - z 4,49 proc. do 3,95 proc., TV Puls - z 3,75 proc. do 3,59 proc.
Z kolei w grupie 16-59, czyli w nowej grupie rozliczeniowej Polsat Media (w części pakietów stosuje ją również TVN Media), Polsat zanotował 8,65 proc. wobec 9,19 proc. rok wcześniej. TVN zwiększył udział z 8,09 proc. do 8,28 proc. Udział TVP 1 zmniejszył się z 7,94 proc. do 5,71 proc., a TVP 2 - z 6,25 proc. do 5,57 proc.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 02.02.2022)