Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen ogranicza dostęp do danych telemetrycznych dla mediów

Nielsen przekonuje, że takie ustalenia podjął wspólnie z klientami (fot. Jeshoots.com/Pexels)

Od lutego Nielsen nie będzie udostępniać mediom na ich zamówienie danych o oglądalności programów stacji telewizyjnych.

Firma ma przekazywać mediom jedynie podstawowe, przekrojowe analizy, jak np. podsumowanie oglądalności największych telewizji w danym miesiącu. Obecnie dziennikarze mogą otrzymać od Nielsena m.in. dane o widowni danej pozycji telewizyjnej.

Czytaj więcej: Nowszy model. Poprawianie badania oglądalności
i walka Kurskiego z Nielsenem

Jak informuje Agata Krogulec, odpowiedzialna za kontakty z mediami w Nielsenie, firma ustaliła z nadawcami, którzy są jej klientami, że to od nich dziennikarze będą dostawać dane o oglądalności swoich programów z ramówki. 

Polsat i TVN nie odpowiedziały na nasze pytanie, czy chciały, by media nie mogły otrzymywać z Nielsena danych o ich programach.

Dostęp do danych Nielsena mają m.in. nadawcy i agencje mediowe.

(KOZ, 25.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.