Nielsen ogranicza dostęp do danych telemetrycznych dla mediów
Nielsen przekonuje, że takie ustalenia podjął wspólnie z klientami (fot. Jeshoots.com/Pexels)
Od lutego Nielsen nie będzie udostępniać mediom na ich zamówienie danych o oglądalności programów stacji telewizyjnych.
Firma ma przekazywać mediom jedynie podstawowe, przekrojowe analizy, jak np. podsumowanie oglądalności największych telewizji w danym miesiącu. Obecnie dziennikarze mogą otrzymać od Nielsena m.in. dane o widowni danej pozycji telewizyjnej.
Czytaj więcej: Nowszy model. Poprawianie badania oglądalności
i walka Kurskiego z Nielsenem
Jak informuje Agata Krogulec, odpowiedzialna za kontakty z mediami w Nielsenie, firma ustaliła z nadawcami, którzy są jej klientami, że to od nich dziennikarze będą dostawać dane o oglądalności swoich programów z ramówki.
Polsat i TVN nie odpowiedziały na nasze pytanie, czy chciały, by media nie mogły otrzymywać z Nielsena danych o ich programach.
Dostęp do danych Nielsena mają m.in. nadawcy i agencje mediowe.
(KOZ, 25.01.2022)