Sotrender: średnia cena za kliknięcie w reklamę na Facebooku to 72 gr
Koszt CPM w maju ub.r. to 7,76 zł (fot. Pixabay)
Sotrender opracował analizę średnich wydatków na reklamę w ekosystemie Facebooka. Według niej średnia wartość CPC (koszt kliknięcia) w 2021 roku wyniosła 72 gr.
Według raportu CPM (czyli 1000 wyświetleń reklamy na Facebooku) w ub.r. kosztował średnio 6,84 zł. Średnia wartość tysiąca odsłon reklam najwyższa była w maju (7,76 zł), czerwcu i grudniu (po 7,53 zł).
Jednymi z najdroższych reklam były te publikowane na profilach osób publicznych. Tam średni CPC wynosił 2,53 zł, a średni CPM aż 33,93 zł. Najtańszymi reklamami były te na profilach instytucji publicznych i organizacji NGO, gdzie średni koszt CPC wyniósł 1,06 zł, a średni CPM 5,70 zł.
Analiza Sotrender wskazuje, że w ub.r. 27 proc. wydatków reklamowych na Facebooku przeznaczono na działania nastawione na konwersję, 18 proc. na kampanie zasięgowe, a zaledwie 2 proc. na polubienie stron.
Sotrender analizował ceny reklam na Facebooku i Instagramie.
(KAP, 20.01.2022)