Widownia skoków w Zakopanem spadła w TVP o niemal połowę
Zawody w Zakopanem oglądało w TVP 5,21 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej - 2,74 mln (screen YouTube.com/TVP Sport)
Widownia konkursu Pucharu Świata w Zakopanem była niższa niż przed rokiem - w TVP 1 i TVP Sport spadek sięgnął niemal 50 proc., a w Eurosport 1 skoki oglądało o 1/5 mniej widzów.
Sobotni konkurs drużynowy na Wielkiej Krokwi przyciągnął do TVP 1 średnio 2,12 mln widzów, a do TVP Sport - 404 tys. widzów. Łącznie transmisja zgromadziła 2,52 mln widzów, czyli o 50,7 proc. mniej niż w 2021 roku, kiedy skoki miały 5,12 mln widzów.
Czytaj też: Dzięki bogatej oprawie skoków w Zakopanem TVP chce wygrać z TVN
Niedzielne zawody indywidualne oglądało w TVP 1 średnio 2,52 mln widzów, a w TVP Sport - 446 tys. Skoki na obu antenach śledziło 2,96 mln widzów, czyli o 44 proc. mniej, niż przed rokiem (5,3 mln).
Średnio widownia skoków w Zakopanem w kanałach TVP była o 45 proc. niższa niż rok wcześniej (spadek z 5,21 mln do 2,74 mln).
Z kolei w Eurosport 1 skoki w sobotę oglądało średnio 946 tys. widzów (spadek o 29 proc.), a w niedzielę - 1,08 mln (spadek o 14 proc.). To oznacza, że widownia zawodów w Zakopanem spadła o 22 proc. (z 1,29 mln do 1,01 mln) w porównaniu z 2021 rokiem.
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 19.01.2022)