Ruszyło RMF Classic+. Stream RMF Classic bez reklam i z dodatkowymi audycjami
- Nowatorskim rozwiązaniem jest możliwość wyboru w tym samym czasie audycji z różną muzyką - informuje Ewa Miszczak-Dziurdzik, wiceprezes zarządu RMF (fot. YouTube/rmf classic)
Grupa RMF uruchomiła platformę RMF Classic+, oferującą stream radia RMF Classic bez bloków reklamowych i z dodatkowymi audycjami tematycznymi oraz podcastami. Miesięczny dostęp kosztuje 9,90 zł.
- Wiemy, że RMF Classic, jako stacja premium, ma wyjątkowych słuchaczy, skoncentrowanych na tematyce szeroko pojętej kultury. Tworząc RMF Classic+, wierzymy, że ludzie, których łączy zainteresowanie kulturą i sztuką, będą chcieli nam zaufać - komentuje Ewa Miszczak-Dziurdzik, wiceprezeska zarządu RMF. - Nowatorskim rozwiązaniem jest możliwość wyboru w tym samym czasie audycji z różną muzyką - dodaje.
Czytaj też: W 2021 roku Grupa RMF i Eurozet zwiększyły słuchalność. Gorsze wyniki Polskiego Radia
Brak reklam i ekskluzywne podcasty
Subskrybenci platformy RMF Classic+ po zalogowaniu się na stronie Plus.rmfclassic.pl otrzymają stream RMF Classic bez bloków reklamowych – zamiast nich nadawane jest więcej muzyki i zapowiedzi materiałów z anteny.
Wieczorami emitowane są specjalne muzyczne audycje dostępne tylko w RMF Classic+. Początkowo do dyspozycji są - oprócz standardowego programu RMF Classic - trzy tematyczne audycje muzyczne, każda z innym dziennikarzem w roli gospodarza: RMF Classic+ Piosenki Filmowe, RMF Classic+ Muzyka Klasyczna, RMF Classic+ Ballady. Programy rozpoczynają się w dni powszednie o godzinie 20 i trwają trzy godziny.
Dodatkowo na platformie RMF Classsic+ dostępne będą ekskluzywne podcasty. Znajdą się wśród nich zapisy codziennych wieczornych audycji tematycznych nadawanych w RMF Classic+ oraz nowe cykle przygotowane przez autorów audycji RMF Classic, m.in. "Krótka historia informatyki" prof. Ryszarda Tadeusiewicza, "Dwóch na jedną" Tomasza Pindela i Szymona Kloski oraz "Filmowe Klasyki Classica" Tytusa Hołdysa.
Podobne rozwiązania za granicą
Dostęp do RMF Classic+ kosztuje 9,90 zł miesięcznie, przy czym pierwsze 30 dni są bezpłatne. W ramach jednej subskrypcji z platformy można korzystać na dwóch urządzeniach jednocześnie.
Czytaj też: Polskie Radio na igrzyska wysyła 10 osób, RMF - jedną, a Radio Zet - nikogo
Podobne usługi wystartowały w 2021 roku na dwóch innych rynkach europejskich, na których obecna jest Bauer Media Audio (jej częścią jest Grupa RMF). W Wielkiej Brytanii słuchać można w wersji online bez bloków reklamowych takich stacji, jak Scala Radio, Jazz FM, Planet Rock i Kerrang! Radio. Dodatkowo subskrybenci usługi mają dostęp m.in. do 20 wąskosformatowanych muzycznych internetowych stacji radiowych, ponad 30 audycji na żądanie, wywiadów z artystami i programów specjalnych. W Danii z kolei uruchomiono usługę Radioplayer Premium, która daje dostęp do Radia NOVA, Radia Soft, The Voice, Radia 100, Pop FM i My Rock w wersji bez reklam oraz do 30 kanałów online.
(KOZ, 18.01.2022)