Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 12, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fact-checkerzy wzywają YouTube do walki z dezinformacją w serwisie

Według społeczności fact-checkingowej polityka serwisu YouTube w walce z dezinformacją nie jest wystarczająca (fot. Pixabay.com)

Ponad 80 organizacji weryfikujących fakty z 40 krajów skierowało list do Susan Wojcicki, dyrektorki generalnej YouTube'a, w którym wzywają kierowany przez nią serwis do podjęcia działań przeciwko dezinformacji.

W apelu fact-checkerzy wymienili konkretne filmy z YouTube'a, które wyrządziły szkodę w realnym świecie, choć formalnie ich twórcy często nie złamali regulaminu platformy. Wskazano np. na materiały w języku greckim i arabskim, zachęcające do bojkotu szczepień oraz leczenia COVID-19 nieskutecznymi lekami czy też filmy promujące fałszywe leki na raka.

Według społeczności fact-checkingowej polityka serwisu YouTube w walce z dezinformacją nie jest wystarczająca. Domagają się od platformy m.in. podejmowania działań wobec twórców, którzy nieustannie tworzą kontent z fałszywymi treściami oraz promowania zweryfikowanych informacji zamiast usuwania filmów.

Autorzy listu chcieliby spotkać się z dyrektorką generalną YouTube’a, aby omówić zagadnienia przedstawione w liście otwartym. Przedstawiciele platformy na razie nie odnieśli się do treści apelu.

List został opublikowany w 25 językach. Podpisały się pod nim też polskie organizacje: Demagog.org.pl, Fakenews.pl i Pravda.org.pl.

(MNIE, 12.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.