The New York Times kupuje subskrypcyjny serwis sportowy The Athletic za 550 mln dol.
Po zerwaniu negocjacji z Axiosem, który również był zainteresowany kupnem The Athletic, New York Times zaangażował się w rozmowy z właścicielami serwisu (fot. Pexels.com)
Spółka The New York Times przejmuje The Athletic, serwis sportowy, który ma ponad milion subskrybentów. Wartość transakcji to 550 milionów dolarów – poinformował The Information.
Przejęcie da amerykańskiemu dziennikowi dostęp nowej, milionowej grupy subskrybentów i pomoże osiągnąć ambitny cel 10 mln subskrybentów do 2025 roku. Według stanu na 30 września The New York Times ma 8,3 mln subskrybentów cyfrowych i w druku.
The New York Times will buy The Athletic for $550 millionhttps://t.co/duiveEqqmr
— The Information (@theinformation) January 6, 2022
The Athletic prowadził również rozmowy z internetowym serwisem informacyjnym Axios. Negocjacje zostały zerwane ze względu na brak porozumienia w sprawie ceny i tego, kto poprowadziłby połączone biznesy. Wówczas The Athletic zaangażował się w rozmowy z The New York Timesem.
The Athletic to serwis sportowy, którego model biznesowy polega wyłącznie na subskrypcjach. W listopadzie ogłosił, że ma 1,2 miliona subskrybentów. W 2020 roku serwis miał 47 mln dol. przychodu. Za sprawą dużej liczby pracowników (około 600), biznes The Athletic będzie opłacalny dopiero w 2023 roku.
Zarówno The New York Times, jak i The Athletic nie skomentowali transakcji.
(BAE, 06.01.2022)