Kampania reklamowa Spar "Klient nasz pan" krytykowana nie tylko przez pracowników sieci
Spar nie chce ujawnić, które agencje są autorami tej kampanii (fot. materiały prasowe)
Ogólnopolska kampania sieci marketów Spar, realizowana pod hasłem: "Klient nasz pan", nie podoba się pracownikom sieci oraz innym pracownikom handlu. Ruszyli z akcją #niedlamarketinguSPAR.
Na facebookowym profilu Spar Polska pojawiły się krytyczne opinie odnoszące się do hasła kampanii: "To policzek wymierzony we wszystkich pracowników handlu", "Tak uwłaczającego hasła reklamowego jeszcze nie widziałam!", "Rozumiem, że dzięki klientom wyrabiamy budżety, ale, że klient nasz pan? Sorry, komunistyczne teksty, slogany. Naszym panem nie jest klient". "Wracają czasy niewolnictwa czy aż tak nie macie szacunku do swoich pracowników? Wstyd, żeby tak ludzi poniżać".
"To policzek dla niejednego pracownika"
Podobne komentarze pojawiły się też na stronie "Jestem kasjerem". Administrator strony opisał sytuację tak: "Rozumiem, że za tę kampanie odpowiedzialna jest zewnętrzna agencja, ale to Wy daliście jej zielone światło i zgodę na użycie tego hasła podczas promocji swojej sieci. Pomyślcie czasami o swoich pracownikach, bo bez nich nie znaczycie NIC, a uprawianie tego typu marketingu to policzek dla niejednego kasjera, pracownika lady mięsnej, czy kierownika, którzy będą musieli mierzyć się z różnymi roszczeniami klientów, których sami uczycie, że niezależnie od użytych środków - wolno im wszystko".
Także pod tym wpisem pojawiły się dziesiątki komentarzy: "Nasz pan ??? Hahahahaha komuś się chyba coś pomyliło... te czasy to za Izaury były... Teraz to szacunek w obie strony obowiązuje..." albo "Handel przeobraził się w wielką instytucję, która ma za nic prawa pracownika".
Spar: "Kampania nas odróżnia"
Spar nie zgadza się z krytyką swojej kampanii. "W naszej opinii kampania jest bardzo dobrze zaplanowana i odróżnia naszą sieć od innych, zwłaszcza w kontekście wyeksploatowanych w przekazie marketingowym haseł dotyczących cen czy dostępności towarów" - odpowiedział Trevor Blunden, dyrektor handlowy SPAR, na pytania "Presserwisu". - "Hasło naszej kampanii odnosi się wyłącznie do gwarancji najwyższej jakości obsługi naszych klientów, którą oferujemy w sieci Spar. Tyczy się to wszystkich pracowników – naszych partnerów, kierowników sklepów czy menedżerów. (...) Kampania pokazuje, że SPAR jako marka podejmuje szereg działań, aby spełnić oczekiwania klientów w zakresie jakości produktów, świeżości, szerokiego wyboru, ale również obsługi klienta – tym chcemy wyróżnić się na tle konkurencji. Jest to nasze świadome i zdecydowane działanie – bardzo pozytywnie odebrane przez klientów (...). Zdecydowanie nie zgadzamy się z tym, że ta kampania uwłacza komukolwiek".
Celem kampanii miało być promowanie sklepów Spar, które mają być nastawione na jak najlepsze doznania zakupowe klienta. Działania reklamowe obejmowały sponsoring programów w TVP i TVN, billboardy, a także monitory, plakaty i gazetki promocyjne w sklepach. Spar nie chce ujawnić, które agencje są autorami tej kampanii, wiadomo jednak, że w 2021 roku Publicis nawiązała współpracę ze Spar w zakresie planowania strategicznego, ATL, BTL i digital.
(AMS, 05.01.2022)