Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 01, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes TVP chwali się: "6,1 mln widzów sylwestra". Najwięcej na Rodowicz, nie Derulo

"Sylwester marzeń" w TVP to sukces - ogłosił prezes Jacek Kurski na podstawie swoich badań (fot. screen YouTube TVP)

Średnio 6,1 mln widzów oglądało "Sylwestra marzeń" w TVP - pochwalił się Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. Najwięcej osób doceniło jednak nie Jasona Derulo - anonsowanego jako gwiazdę imprezy - a Marylę Rodowicz około 22.30. Wtedy przed telewizorami miało być nawet 8,1 mln widzów. Wyniki te uzyskano na podstawie pomiaru oglądalności MOR, alternatywnego do badań telemetrycznych firmy Nielsen.

Jacek Kurski chyba nie bawił się najlepiej na własnym sylwestrze, bo wciąż tłitował o oglądalności imprezy, jaką - mimo pandemii - TVP zorganizowała w Zakopanem. Najpierw poinformował, że skoro "Sylwester marzeń", to i wyniki marzeń, i że o godzinie 21.15 TVP2 uzyskała wynik oglądalności na poziomie 6,8 mln, a Polsat 1,7 mln widzów.

Kurski: Wspaniałe zwycięstwo "Sylwestra marzeń"

Następnie cieszył się dwa razy z tzw. piku oglądalności, jaki zanotowano podczas występu Maryli Rodowicz, by ostatecznie oznajmić 1 stycznia wczesnym rankiem: "Z serca dziękuję Widzom Telewizji Polskiej za 6. z rzędu i 5. pod Tatrami wspaniałe zwycięstwo Sylwestra Marzeń 2021/22, ze śr. widownią 6,1 mln, w piku 8,14 mln widzów (ok. 22.30 na Maryli i Sarze James). Dziękujemy! PS. Sylwestrowa Moc Przebojów Polsatu śr 2,62 pik 3,29 mln. Dziękuję ekipie TVP, reżyserom, produkcji, realizacji, choreografii, budowniczym imponującej sceny, obsłudze światła, dźwięku, scenografii, makeupowi, fryzjerom, stylistom, ochronie i wszystkim, kt. przestrzegając limitów reżimu epidemicznego stworzyli to wspaniałe widowisko".

Będący w ciągłym sporze z prowadzącą badania telemetryczne firmą Nielsen Media, Jacek Kurski posługuje się wynikami pomiaru oglądalności rzeczywistej (MOR), który wykorzystuje dane spływające z punktów pomiarowych (wybranych gospodarstw domowych w Polsce) w czasie rzeczywistym. Jest to autorska metoda opracowana w TVP. - To pozwala poznać wynik oglądalności danego programu z zaledwie kilkuminutowym opóźnieniem - zapewniał Kurski, promując to rozwiązanie jeszcze w 2018 roku.

Czytaj też: Sylwester w TVP. Bez brania odpowiedzialności za zachorowania na COVID

Badania te do dziś mają swoich krytyków, którzy wierzą sprawdzonej metodzie telemetrii niezależnego Nielsena. Badania TVP oparte są na panelu Netii. - Są bardziej stabilne, aniżeli pomiary telemetryczne, mają większą reprezentatywność geograficzną, Ponadto eliminujemy w nich element deklaratywności spotykany w innych metodach badania widowni telewizyjnej - zapewniał Grzegorz Koloch z SGH, gdy wprowadzano ten model.

W ostatnim dniu roku najmocniej o widza walczyły TVP 2 i Polsat. Do tej rywalizacji do 2019 roku stawał też TVN, ale zarówno rok temu, jak i teraz zamiast koncertu pokazywał filmy. Tym razem były to "Listy do M. II" i "Podatek od miłości".

TVP czy Polsat? Kto wygrywał na przestrzeni lat? Oglądalność

Zeszłoroczną transmisję "Sylwestra marzeń" zorganizowanego wyjątkowo - z powodu pandemii - w amfiteatrze w Ostródzie - oglądało według Nielsen Media średnio 5,1 mln widzów w TVP 2 i TVP Polonia. Konkurencyjną zabawę w Polsacie, Polsacie 2 i Polsat News (emisja ze studia w Warszawie) śledziło z kolei 3,8 mln widzów.

W 2019 roku koncert TVP z Zakopanego notował średnio w TVP 2 i TVP Polonia 5,25 mln widzów, Polsatu z Chorzowa - 2,8 mln (łącznie na trzech antenach nadawcy), w TVN z Warszawy - 1,52 mln. W 2018 roku - 5,6 mln widzów na antenach TVP (Zakopane), 2,29 mln w kanałach Polsatu (Katowice) i 1,47 mln (Warszawa). W 2017 w TVP 2 z Zakopanego - 4,68 mln, 2,6 mln w kanałach Polsatu (Katowice), a w TVN (z Warszawy) - 1,4 mln. W 2016 roku przewaga TVP nad Polsatem była jednak minimalna - 3,54 mln (TVP 2 - Zakopane), 3,3 mln (kanały Polsatu - Katowice), 1,49 mln w TVN (Warszawa).

Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w 2015 roku, zanim Jacek Kurski został prezesem TVP i przed tym, gdy zabawę przeniesiono do Zakopanego. W 2015 roku liderem sylwestrowego wieczoru były kanały Polsatu - 3,26 mln widzów (Katowice). TVP 2 oglądało w tym czasie 2,32 mln widzów (Wrocław), a 1,14 mln osób wybrało TVN (Kraków).

Kto wystąpił na "Sylwestrze marzeń" i w Polsacie?

W tym (właściwie - zeszłym) roku na imprezie TVP 2 w Zakopanem wystąpili: Maryla Rodowicz, Zenon Martyniuk, Roxie Węgiel, Sławomir, Thomas Anders, Boys, Piękni i Młodzi, Julio Iglesias Junior, Weekend, Maja Hyży, Piotr Kupicha, Odessa Band, Defis, Classic, Baciary, Playboys, Senhit, The Music From ABBA - Arrival From Sweden, Mig, Francesco Monte, Staszek Karpiel-Bułecka, Milano i Jason Derulo. Koncert poprowadzili: Ida Nowakowska-Herndon, Izabella Krzan, Małgorzata Tomaszewska, Tomasz Kammel, Rafał Brzozowski i Norbi.

Z kolei na Stadionie Śląskim w Chorzowie na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu zaprezentowali się: Minelli, Olivia Addams, Akcent, Dawid Kwiatkowski, Dr Alban, Michał Wiśniewski, Viki Gabor, Doda, Cleo, Danzel, Ewelina Lisowska, Bajm, Liz Mitchell, The Original Lead Singer of BoneyM, Michał Szpak, Papa D, Enej, Paweł Domagała, Golec uOrkiestra oraz Gromee. Imprezę poprowadzili: Krzysztof Ibisz, Karolina Gilon, Paulina Sykut-Jeżyna, Ilona Krawczyńska, Marcelina Zawadzka, Wiktoria Gąsiewska, Patryk Cebulski, Adam Zdrójkowski i Izabela Janachowska.

(MAT, 01.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.