Starcom i Carat walczą o media offline Taurona, Sigma Bis i Novem o digital
Łączna wartość obu kontraktów to niemalże 22 mln zł (fot. materiały prasowe)
Domy mediowe Starcom i Carat Polska biorą udział w przetargu spółki energetycznej Tauron na zakup przestrzeni reklamowej w prasie, radiu i telewizji. Sigma Bis, Media Maker, Kerris Group i Novem walczą o media digitalowe.
Tauron jest w trakcie wybierania ofert w dwóch przetargach mediowych. Pierwszy dotyczy zakupu czasu antenowego i powierzchni reklamowej w mediach. Wartość zamówienia wynosi 11 mln zł brutto. W przetargu biorą udział dwie agencje mediowe - Starcom i Carat Polska. Nie znamy szczegółów ich ofert. Będą oceniane na podstawie czterech kryteriów: prowizji, średniej zaoferowanej rabatów w radiu i prasie i koncepcji kreatywnej kampanii.
Drugi przetarg z umową o wartości 10,7 mln zł brutto dotyczy zakupu mediów w internecie, analizy działań reklamowych i optymalizacji reklam. Biorą w nim udział cztery firmy, w tym należąca do skarbu państwa Sigma Bis, która w swojej ofercie podała cenę oferty brutto w wysokości 1,45 mln zł. Kerris Group podało cenę 1,98 mln zł, Media Maker 99 zł, a Novem 3 zł 69 gr. Dane te pochodzą z Platformy Zakupowej Grupy Tauron, na której opublikowano informacje z otwarcia ofert.
Cena to jedno kryterium oceny i stanowi zaledwie 5 proc. całkowitej oceny. Pozostałe to prowizja agencji (30 proc. oceny), wartość kampanii (15 proc.), jakość mediaplanu (35 proc.) i stopień realizacji celu kampanii (15 proc.).
(KAP, 17.12.2021)