Norweska poczta w reklamie przekonuje, że Święty Mikołaj może być gejem
Norweska poczta nie obawia się reakcji społecznych na Mikołaja, który jest gejem (fot. screen YouTube/Posten
Norweska poczta Posten Norge w świątecznej reklamie swoich usług przekonuje, że Święty Mikołaj może być gejem. Kampania ma także na celu zwrócenie uwagi na przypadającą w przyszłym roku 50. rocznicę dekryminalizacji homoseksualizmu w Norwegii.
W spocie zatytułowanym "Kiedy Harry spotkał Świętego Mikołaja" głównym bohaterem jest mężczyzna w średnim wieku, który bardziej niż ktokolwiek inny czeka na przybycie gościa z dalekiej Północy. Widzowie mogą śledzić, jak w każde święta rozwija się znajomość między panami. W końcu mający dość rozłąki Harry wysyła list do Świętego Mikołaja, w którym zamiast prezentów wyraża życzenie bycia z nim. Reklama kończy się pocałunkiem obu mężczyzn, a oglądający mogą dowiedzieć się, że ich dłuższe spotkanie jest możliwe dzięki norweskiej poczcie, która pomogła Mikołajowi roznieść prezenty. Na końcu pojawia się napis: "W 2022 roku minie 50 lat odkąd można w Norwegii legalnie kochać kogokolwiek się chce".
"Celem kampanii jest pokazanie, że jako przedsiębiorstwo państwowe i ważny podmiot społeczny jesteśmy odpowiedzialni za aktywną pracę na rzecz różnorodności, równości i podstawowych praw człowieka" - stwierdza szefowa marketingu Posten Norge, Monica Solberg.
Jak dodaje, "norweska poczta łączy ludzi od 375 lat i będzie to robić bez względu na orientację seksualną klientów".
Solberg nie sądzi, aby kampania spotkała się w Norwegii z negatywnymi reakcjami. "Jeśli takie opinie pojawią się, jesteśmy gotowi sobie z nimi poradzić. Prawo do kochania kogo chcesz jest podstawowym prawem człowieka i nie jest uważane za kwestię polityczną w wolnych demokratycznych społeczeństwach" - podkreśla.
Producentem filmu jest B-Reels Film, reżyserem Sacarias Kiusalaas, a za kampanię odpowiada agencja reklamowa Pol.
Norweska poczta w poprzednich dwóch latach w swoich klipach bożonarodzeniowych również zaskoczyła widzów. W 2020 roku Święty Mikołaj rozmawiał z prezydentem USA Donaldem Trumpem, a w 2019 roku tematem spotu była kwestia dziewictwa Maryi.
Posten Norge 17 czerwca 2022 roku w 50. rocznicę dekryminalizacji homoseksualizmu w tym kraju wyda również znaczek zatytułowany "Love is Love".
Reklamę zobaczycie poniżej:
Daniel Zyśk