PKO BP ponownie uruchamia przetarg na agencję reklamową
W listopadzie zeszłego roku bank zdecydował się na zakończenie przetargu na agencję reklamową bez jego rozstrzygania (fot. Piotr Molecki/East News)
Rusza przetarg na wybór agencji do obsługi PKO BP, wybranych spółek Grupy Kapitałowej oraz obligacji skarbowych w zakresie działań reklamowych 360 stopni.
Zwycięska agencja będzie odpowiedzialna m.in. za opracowanie strategii komunikacji wizerunku oraz poszczególnych produktów i usług, analizę działań reklamowych, tworzenie koncepcji kampanii reklamowych czy kompleksowe prace redakcyjne przy tworzeniu e-wydawnictw bankowych.
Postępowanie będzie prowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie agencje mają przedstawić portfolio składające się z projektów zrealizowanych w ciągu ostatnich dwóch lat, które ma pokazać doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu strategii komunikacji marketingowej, konceptów kreatywnych i efektywnych działań marketingowych. W drugim etapie wybrane agencje otrzymają zadania przetargowe i będą musiały przedstawić cennik swoich usług. Umowa między agencją a PKO BP ma być podpisana na dwa lata.
To drugie podejście banku do znalezienia agencji reklamowej w ciągu ostatnich dwóch lat. W listopadzie 2020 roku ogłosił on, że rezygnuje z wyboru agencji po trwającym 10 miesięcy przetargu, nie podając powodów tej decyzji. Nie przedstawił też planów dotyczących dalszych kroków w sprawie wyboru agencji. We wrześniu br. Edyta Skorupska z departamentu komunikacji korporacyjnej PKO Banku Polskiego w rozmowie z "Presserwisem" informowała, że bank współpracuje z agencjami Artegence i Cheil. Na poprzednią odsłonę przetargu każda z agencji biorących w nich udział wydała między 100 tys. a 200 tys. zł.
(KAP, 30.11.2021)