Agora odbudowuje się finansowo. Spółka zmniejszyła straty w trzecim kwartale
Zwiększenie przychodów w trzecim kwartale było spowodowane głównie wznowieniem działalności kinowej (fot. Piotr Molecki/East News)
Grupa Agora zamknęła trzeci kwartał 2021 r. z wyższymi przychodami o 38 proc. Strata netto Agory zmniejszyła się do 1,5 mln zł z 9 mln zł przed rokiem.
W trzecim kwartale 2021 r. Grupa Agora osiągnęła zysk na poziomie EBITDA w wysokości 49,8 mln zł i był on wyższy o 50 proc. od tego odnotowanego w trzecim kwartale 2020 r. W trzecim kwartale 2021 r. Grupa zanotowała stratę netto w wysokości 1,5 mln zł.
Po trzech kwartałach przychody wynoszą 614,2 mln zł i są zbliżone do zeszłorocznych. EBITDA wyniosła 56,4 mln zł (spadek o 23 proc.), a strata netto 70,8 mln zł – przed rokiem było 97,2 mln zł na minusie.
Helios z największym wkładem we wzrost przychodów Agory
W trzecim kwartale 2021 r. całkowite przychody Grupy Agora wyniosły 266,4 mln zł i były wyższe o 38 proc. niż rok temu. Zdecydowało o tym przede wszystkim zwiększenie wpływów z działalności kinowej, korzystającej ze stopniowego znoszenia administracyjnych obostrzeń dotyczących funkcjonowania kin oraz powrotu na wielkie ekrany premier największych produkcji filmowych. W omawianym czasie przychody segmentu Film i Książka wyniosły 105,1 mln zł i miały największy wkład w zwiększenie całkowitych wpływów Grupy Agora.
W minionym kwartale br. wzrosły również wpływy z pozostałych działalności Grupy, w tym przede wszystkim z reklam. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora były wyższe we wszystkich segmentach operacyjnych – łącznie wzrosły o ponad 14 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i wyniosły 125,5 mln zł. Najistotniej zwiększyły się wpływy z reklam segmentu Internet, głównie za sprawą działań pionu Gazeta.pl oraz spółki Yieldbird, a także segmentu Film i Książka w związku ze wznowieniem działalności kinowej oraz powrotem widzów do multipleksów Heliosa.
Z kolei wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw Grupy zwiększyła się o ponad 4 proc. do 34,4 mln zł, przede wszystkim z uwagi na wyższe wpływy ze sprzedaży subskrypcji treści Wyborcza.pl oraz publikacji Wydawnictwa Agora.
Rośnie liczba subskrypcji cyfrowych Wyborcza.pl
Na koniec września br. liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” wyniosła ponad 262,6 tys., co oznacza wzrost o 9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 r. Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty oraz reklamy cyfrowej, wyniosły już blisko 16,5 mln zł, co stanowiło niemal 40% jego całkowitych wpływów. W Radiu przychody z działalności internetowej były wyższe niż przed rokiem o 25 proc., głównie z uwagi na zwiększenie wpływów z reklamowych usług internetowych, jak i z tytułu sprzedaży subskrypcji Premium TOK FM. Liczba sprzedanych dostępów Premium TOK FM na koniec trzeciego kwartału 2021 r. wzrosła do 25 tys.
W trzecim kwartale 2021 r. przychody w segmencie Radio były wyższe o 16,3 proc. i wyniosły 25,7 mln zł. Duży wzrost wpływów odnotował również segment Reklama Zewnętrzna. Były one wyższe o 10,8 proc. i wyniosły 37 mln zł w trzecim kwartale 2021 r. Wpływy w segmencie Prasa w trzecim kwartale 2021 r. zwiększyły się o 9,2 proc. i wyniosły 52,3 mln zł.
Koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się w 3. kwartale 2021 r. o ponad 29 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i wyniosły 255,2 mln zł.
(BAE, 19.11.2021)