Mediapanel: Onet w październiku przed WP, RAS Polska przed Facebookiem i Allegro
Grupa Ringier Axel Springer zajęła trzecie miejsce zestawienia ogólnego wydawców (fot. mat. pras)
Jak wynika z crossmediowego badania Mediapanel, w październiku wśród polskich wydawców Ringier Axel Springer Polska plasuje się najwyżej. W ogólnym zestawieniu liderem jest niezmiennie Google.
Grupa Ringier Axel Springer Polska to tak znane marki, jak m.in. Onet, Fakt, Newsweek Polska, Business Insider Polska, Forbes, Medonet czy Plejada, a także Przegląd Sportowy i Auto Świat. W sumie odwiedziło te serwisy 23,44 mln użytkowników. To daje RAS Polska pierwsze miejsce wśród wydawców i trzecie w zestawieniu ogólnym.
Serwisy Grupy Google natomiast - pierwsze w klasyfikacji ogólnej - odwiedziło w październiku 28,7 mln użytkowników.
Pierwsza dziesiątka zestawienia ogólnego wygląda nastepująco:
- Grupa Google - 28,7 mln,
- Grupa YouTube - 26,03 mln,
- Grupa Ringier Axel Springer - 23,44 mln,
- Facebook.com - 21,98 mln,
- Grupa Allegro - 21,83 mln,
- Grupa Wirtualna Polska - 21,16 mln,
- Grupa Polsat-Interia - 20,55 mln,
- Grupa Agora - 18,07 mln,
- Grupa OLX - 18,06 mln,
- Grupa Polska Press - 17,27 mln.
W rankingu domen w październiku liderem była strona Google.com, która miała 27,63 mln użytkowników. Dalej znalazły się: Facebook.com - 21,98 mln, Youtube.com - 21,62 mln, Onet.pl - 19,53 mln, Allegro.pl - 17,85 mln, Wp.pl - 16,06 mln, Wikipedia.org - 14,96 mln, Interia.pl - 13,71 mln, Olx.pl - 12,86 mln i Ceneo.pl - 12,68 mln.
W zestawieniu audytowanych aplikacji na pierwszym miejscu znalazła się aplikacja Allegro, z której korzystało 9,29 mln internautów. Kolejne były: Jakdojade - 2,28 mln, Player - 1,42 mln, WP Poczta - 1,39 mln, Nowa Poczta Interia - 1,12 mln, Poczta O2 - 0,89 mln, Poczta Onet - 0,74 mln, TVP Sport - 0,71 mln, OpenFM mobile - 0,68 mln, Gazeta Wyborcza - 0,49 mln.
W październiku liczba internautów wyniosła 29,6 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,7 mln osób.
(BAE, 10.11.2021)