ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 09, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzienniki przejęte przez Orlen notują nawet ponad 20-procentowe spadki sprzedaży

Średnia sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" wyniosła we wrześniu br. 6748 egz.

We wrześniu prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki sprzedaży rok do roku. Największe - "Dziennik Bałtycki" i "Gazeta Lubuska". Gazety należące do Polska Press Grupy, przejętej z początkiem marca przez PKN Orlen, notują znacznie większe spadki niż dzienniki niezwiązane z państwowym wydawcą.

Średnia łączna sprzedaż dzienników regionalnych spadła rok do roku o 16,31 proc. i wyniosła we wrześniu 2021 roku 147 204 egz.

Na pierwszym miejscu pod względem średniej sprzedaży ogółem we wrześniu br. była "Gazeta Pomorska" - z wynikiem 16 853 egz. (spadek o 17,41 proc. w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku). Drugi w zestawieniu "Dziennik Zachodni" sprzedawał się średnio w 11 312 egz. (spadek o 21,54 proc.), a trzeci "Głos Wielkopolski" - 10 966 egz. (spadek o 20,85 proc.). Średnia sprzedaż "Głosu - Dziennika Pomorza" wyniosła 7987 egz. (spadek o 15 proc.). W pierwszej piątce znalazł się także "Express Ilustrowany" - 7956 egz. (spadek o 19,59 proc.). Wszystkie te tytuły należą do Polska Press Grupa.

Największe spadki w porównaniu z wrześniem 2020 roku zanotowały jednak inne tytuły przejętej przez państwowy Orlen grupy wydawniczej. Średnia sprzedaż "Dziennika Bałtyckiego" zmniejszyła się o 23,66 proc. (do 6748 egz.), a "Gazety Lubuskiej" - o 22,16 proc. (do 7192 egz.).

Jedynym dziennikiem regionalnym, który wrzesień zamknął na plusie, jest "Polska Metropolia Warszawska" (Polska Press Grupa), której średnia sprzedaż wyniosła 3892 egz. (wzrost o 109,59 proc.). To trzeci miesiąc z rzędu, kiedy gazeta odnotowuje ponad 100-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku.

Najmniej we wrześniu br. straciły: "Sport" (Gremi Media) - o 2,83 proc. (do 3504 egz.), "Super Nowości" (Gravamen Media) - o 5,39 proc. (do 3403 egz.) i "Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski" (Grupa WM) - o 10,29 proc. (do 4281 egz.).

Od początku roku "Sport" wydaje spółka Gremi Media, która kupiła dziennik od Whizz (Grupa Murapol).

Dane: Polskie Badania Czytelnictwa. (KRY)

(KRY, 09.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.