RMF FM najczęściej cytowanym medium we wrześniu. "Press" pierwszy w swojej kategorii
(fot. materiały prasowe)
Stacja RMF FM z wynikiem ponad 4,7 tys. cytowań była najbardziej opiniotwórczym medium we wrześniu - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Magazyn "Press" jest liderem wśród miesięczników i dwumiesięczników.
Najczęściej cytowanym materiałem RMF FM była rozmowa z premierem Mateuszem Morawieckim, w której szef rządu komentował złożony wniosek do Trybunału Konstytucyjnego nt. wyższości polskiej konstytucji nad prawem europejskim.
Miejsce drugie w rankingu najczęściej cytowanych mediów we wrześniu zajął portal WP.pl, który miał 4,2 tys. cytowań. Podium zamyka Onet, na którego informacje inni dziennikarze w kraju powoływali się ponad 3,4 tys. razy.
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii stacje telewizyjne należy do redakcji: TVN24 (2 577 cytowań), Polsat News (2 119 tys.) oraz TVP Info (893).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Pozycję najczęściej cytowanej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM (4682). Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o dwa oczka w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Radio ZET, które cytowano w innych mediach 1 934 razy, a na trzecim uplasowało się Polskie Radio 24 (1063).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii najczęściej cytowanych portali internetowych została Wirtualna Polska, cytowana we wrześniu 4 175 razy. Kolejne w rankingu uplasowały się portale: Onet z liczbą 3 388 wzmianek i Interia z wynikiem 1 334 tys. powołań.
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Najbardziej opiniotwórczymi tytułami prasowymi we wrześniu były: "Rzeczpospolita" (2384), "Gazeta Wyborcza" (2135) i "Dziennik Gazeta Prawna" (2038).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Na miejsce pierwsze kategorii tygodników i dwutygodników awansował "Newsweek", zdobywając 328 cytowań. Na tytuł powoływano się głównie za sprawą wywiadu z ojcem prezydenta Andrzeja Dudy. Drugie miejsce ze wzrostem o pięć pozycji zajął tygodnik "Do Rzeczy" (290), a trzecie "Gazeta Polska" (154).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Pierwsze miejsce rankingu najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników zajął magazyn "Press", na który powoływano się 161 razy. Pozycja druga należy do "Forbesa" (150). Podium podobnie jak w sierpniu br. zamyka miesięcznik Twój Styl z liczbą 95 wzmianek.
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele były: "Rzeczpospolita" (2384), "Dziennik Gazeta Prawna" (2038) i "Puls Biznesu" (389).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Z kolei w zestawieniu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (1100), na drugim Businessinsider.com.pl (474), a na trzecim Bankier.pl (392).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Najczęściej cytowanym medium regionalnym we wrześniu 2021 była "Gazeta Wrocławska", której pozycja wzrosła o jedenaście miejsc. Na redakcję powoływano się 186 razy między innymi za sprawą artykułu o uczniu szkoły podstawowej, który pobił swoją nauczycielkę. Miejsce drugie ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu i wynikiem 174 powołań w innych mediach zajęła "Gazeta Krakowska". Podium zamyka Radio Kraków (167).
Instytut Monitorowania Mediów (IMM)
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 269 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2021 roku.
(BAE, 28.10.2021)