Effie Awards: Starcom najefektywniejszą agencją medialną, McCann Poland reklamową. Lista nagrodzonych
(fot. materiały prasowe)
Jury 22. edycji Effie Awards przyznało 27 brązowych, 25 srebrnych i sześć złotych statuetek najbardziej efektywnym kampaniom reklamowym przeprowadzonym w Polsce. Miano najefektywniejszej agencji otrzymał McCann Poland, agencji mediowej Starcom, a marketera ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.
Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii: Random (klient: Storytel, agencja: McCANN Poland, w dwóch kategoriach: Branded Content i Kultura i Rozrywka), Rozwój aplikacji Inpost Mobile (InPost), Stop kobietobójstwu! (Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film), "Kolorowy waitr" na nowo (BBC Studio Polska, Digital Kingdom) i "Maestro - wszystko czego chcesz od burgera" (McDonald's, DDB Warszawa, OMD).
Maciej Herman, przewodniczący jury i dyrektor zarządzający firmy Wedel, podkreślił, że działania marketingowe to nie tylko kwestia zysku i efektywności, ale również próba zmiany otaczającej nas rzeczywistości. Zwrócił też uwagę, że po raz pierwszy w historii przyznano wyróżnienia w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku, a która skupia się na nowatorskich działaniach i wykorzystywaniu nowych technologii w działaniach marketingowych. Nagrodę te otrzymały wspomniana kampania InPostu, jak i kampania "LAB – Digital Shelf Management platform" od Molecular BBDO.
Najbardziej efektywnym domem mediowym 2021 roku został uznany Starcom, na drugim miejscu znalazł się Stark Foundry, a ostatnie miejsce na podium zajął Wavemaker. Wśród agencji zwycięzcą okazał się McCann Poland, drugie miejsce otrzymało DDB Warszawa, a trzecie ex aequo BBDO Warszawa oraz Publicis Worldwide.
Co ciekawe wśród marketerów na trzech pierwszych miejscach znalazło się, aż siedem firm. Na pierwszym byli to wspomniana Grupa Maspex i McDonald's. Drugie miejsce otrzymały: BLIK (Polski Standard Płatności), LEGO, Mastercard i Storytel. Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Żywiec.
SREBRNE EFFIE
KATEGORIA: BRAND EXPERIENCE
#MatteInkSong by Maybelline NY (Maybelline New York McCANN Poland, Starcom, 121 PR, TikTok dla L'Oreal)
#ZakładamyMaski (McDonalds, DDB Warszawa, OMD)
KATEGORIA: COMMERCE
Nawet serce domu da się kupić zdalnie! (IKEA, Wavemaker, Loyalty Point)
Kiedy do Carrefour (Mastercard, McCANN Poland, Isobar, Carrefour)
KATEGORIA: DOBRA KONSUMPCYJNE
Pierz, susz, noś dłużej (Electrolux Perfect Care, Zenith, LiquidThred, Cut The Mustard, Agencja Słucham, Performics)
LEGO Master - Moda na budowanie (LEGO, Initiative, TVN Media)
KATEGORIA: FINANSE
Robimy Swoje, tylko inaczej (ING Bank Śląski, Brian, Mediahub, Going, 24/7 Communication)
KATEGORIA: LAUNCH / RELAUNCH
Night City Zmienia Wszystkich (Cyberpunk 2077, Havas Media, CD Projekt RED)
KATEGORIA: LEKI I SUPLEMENTY DIETY
Twoje posiłki w walce z chorobą (Nutridrink, Publicis Worldwide, K2 Precise, Asap&Asap, Mediacom, Nutricia)
Wątroba się sprawdza (Essentiale Forte, Publicis Worldwide, QAH, Fas Digital&Design, Mindshare, Sanofi)
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Bank zmieniającego się świata (Bank BNP Paribas, Publicis Worldwide, VMLY&R, Feeders Agency, Havas Media, Sales&More)
Pozytywne finanse (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread, Polski Standard Płatności)
KATEGORIA: MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS
LAB - Digital Shelf Management platform (Molecular BBDO)
KATEGORIA: NAPOJE ALKOHOLOWE
Przejdźmy na TY od zera! (Tyskie 0.0%, Gong, Zenith, Bardzo, BNA, Kompania Piwowarska)
"Impreza to stan umysłu" (Desperados, LVOV, Grupa Żywiec, VMLY&R, Starcom)
KATEGORIA: NON–PROFIT & PUBLIC SERVICE
Moc niewidzialności (Stowarzyszenie maili bracia Ubogich, Agency Ancymony [Schulz], Zenith)
KATEGORIA: POSITIVE INFLUENCE
eSkarbonka (Mastercard, McCANN Poland, Carat, Fundacja WOŚP)
#NiechŻyjePlaneta (Onet, Ringier Axel Springer Polska)
KATEGORIA: REACT & DEFEND
Shopsharing (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread)
KATEGORIA: RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Kuchnie bez filozofowania (IKEA, Wavemaker, Adrebellion, Loyalty Point, VMLY&R)
KATEGORIA: SMART BUDGET
Zielone Instrukcje (LEGO, Ogilvy, AL TO, LEGO)
KATEGORIA: URODA I PIELĘGNACJA
Głośni z łóżku (Durex, DDB Warszawa, Zenith, Reckitt Benckiser)
KATEGORIA: YOUNG AUDIENCE
TIGER Roat (TIGER Energy Drink, Brasil, Starcom, Grupa Maspex)
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
Kotlin. Zmienia jedzenie na lepsze. (Kotlin, Agencja 2012, Starcom, Feeders Agency, Grupa Maspex)
Relaunch pierwszego tłoczenia (Kujawski, Thnk ECO, Starcom, PZL, ZT Kruszwica S.A.)
BRĄZOWE EFFIE
KATEGORIA: BRAND EXPERIENCE
LEGO Master - Moda na budowanie (LEGO, Initiative, TVN Media)
KATEGORIA: BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B)
Działam dalej z firmą w internecie. (ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, Gong)
Kiedy do Carrefour (Mastercard, McCANN Poland, Isobar, Carrefour)
Czy można już płacić kartą? (Program Polska Bezgotówkowa, Wavemaker, VMLY&R)
KATEGORIA: COMMERCE
Ekonomia antykryzysowa (W.KRUK, Performics)
KATEGORIA: DOBRA KONSUMPCYJNE
Kärcher (nie tylko) do okien (Kärcher, Wavemaker)
KATEGORIA: FINANSE
Kampania Pierwsza Praca (mBank, BBDO Warszawa, Mindshare)
Shopsharing (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread)
KATEGORIA: KULTURA I ROZRYWKA
"Kolorowy wiatr" na nowo (BBC Earth, Digital Kingdom, BBC Studios Polska)
KATEGORIA: LAUNCH / RELAUNCH
Włącz smart gotowanie (OVI Smart, Carat, Ogilvy, Philips Domestic Applainces Polska)
KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Sztuka Rzemiosła (Namysłów Pils, BBDO Warszawa, Starcom, Wavemaker, Grupa Żywiec)
KATEGORIA: MOTORYZACJA
Premiera elektrycznej Mazdy MX-30 (Mazda, VMLY&R, Midshare)
KATEGORIA: NAPOJE BEZALKOHOLOWE
Jest rok 2088. Pragnienie to przeszość (Sprite, MediaCom, LiquidThread,FCBBridge2Fun, Agencja Reklamowa FORTIS, Fantasyexpo, CD PROJEKT RED, The Coca Cola Company)
KATEGORIA: NON–PROFIT & PUBLIC SERVICE
Kampania Szlachetnej Paczki 2020 (Szlachetna Paczka, Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV, Studio Pigeon, Semartis)
KATEGORIA: POSITIVE INFLUENCE
Wszystko w naszych rękach (McDOnalds, DDB Warszawa, OMD)
KATEGORIA: REACT & DEFEND
Ludzie z charakterem (Tatra, Starcom, GoldenSubmarine, Heart&Brain, Global Shopper Marketing, Grupa Żywiec)
Wspieramy Przedsiębiorców (Program Polska Bezgotówkowa, Wavemaker, VMLY&R, They.pl. Fundacja Polska Bezgotówkowa)
KATEGORIA: RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY
Smart! dla wszytskich (Allegro, Starcom, Ogilvy)
Przesyłki OLX (OLX, BBDO Warszawa, Media Concept)
KATEGORIA: SMART BUDGET
Lato Pełne Smaku (Winiary, UM, Nestle)
KATEGORIA: URODA I PIELĘGNACJA
"W domowym salonie" (Semilac, Spark Foundry, Performics, Red8, Nesperta)
Niektóre sprawy proszą się o dokończenie (Listernie, Przestrzeń, UM, Johnson & Johnson)
KATEGORIA: USŁUGI
Aviva. Jesteśmy przy Tobie. (Avia, Agencja 2012, Spark Foundry, Performics)
Nadania w aplikacji bez etykiaty. (InPost. BBDO Warszawa, MediaHub)
KATEGORIA: YOUNG AUDIENCE
#ZakłądamyMaski (McDOnald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication)
"Najpierw umyj rączki" (Kotlin, Feeders Agency, Starcom, Agencja 2012, Grupa Maspex)
KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ
KAżdy ma swoje Grześki (Grześki, MullenLowe Warsaw, Initiative, Colian)
(KAP, 26.10.2021)