Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 26, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Effie Awards: Starcom najefektywniejszą agencją medialną, McCann Poland reklamową. Lista nagrodzonych

(fot. materiały prasowe)

Jury 22. edycji Effie Awards przyznało 27 brązowych, 25 srebrnych i sześć złotych statuetek najbardziej efektywnym kampaniom reklamowym przeprowadzonym w Polsce. Miano najefektywniejszej agencji otrzymał McCann Poland, agencji mediowej Starcom, a marketera ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii: Random (klient: Storytel, agencja: McCANN Poland, w dwóch kategoriach: Branded Content i Kultura i Rozrywka), Rozwój aplikacji Inpost Mobile (InPost), Stop kobietobójstwu! (Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film), "Kolorowy waitr" na nowo (BBC Studio Polska, Digital Kingdom) i "Maestro - wszystko czego chcesz od burgera" (McDonald's, DDB Warszawa, OMD).

Maciej Herman, przewodniczący jury i dyrektor zarządzający firmy Wedel, podkreślił, że działania marketingowe to nie tylko kwestia zysku i efektywności, ale również próba zmiany otaczającej nas rzeczywistości. Zwrócił też uwagę, że po raz pierwszy w historii przyznano wyróżnienia w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku, a która skupia się na nowatorskich działaniach i wykorzystywaniu nowych technologii w działaniach marketingowych. Nagrodę te otrzymały wspomniana kampania InPostu, jak i kampania "LAB – Digital Shelf Management platform" od Molecular BBDO.

Najbardziej efektywnym domem mediowym 2021 roku został uznany Starcom, na drugim miejscu znalazł się Stark Foundry, a ostatnie miejsce na podium zajął Wavemaker. Wśród agencji zwycięzcą okazał się McCann Poland, drugie miejsce otrzymało DDB Warszawa, a trzecie ex aequo BBDO Warszawa oraz Publicis Worldwide.

Co ciekawe wśród marketerów na trzech pierwszych miejscach znalazło się, aż siedem firm. Na pierwszym byli to wspomniana Grupa Maspex i McDonald's. Drugie miejsce otrzymały: BLIK (Polski Standard Płatności), LEGO, Mastercard i Storytel. Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Żywiec. 

SREBRNE EFFIE

KATEGORIA: BRAND EXPERIENCE 

#MatteInkSong by Maybelline NY (Maybelline New York McCANN Poland, Starcom, 121 PR, TikTok dla L'Oreal)

#ZakładamyMaski (McDonalds, DDB Warszawa, OMD)

KATEGORIA: COMMERCE 

Nawet serce domu da się kupić zdalnie! (IKEA, Wavemaker, Loyalty Point)

Kiedy do Carrefour (Mastercard, McCANN Poland, Isobar, Carrefour)

KATEGORIA: DOBRA KONSUMPCYJNE 

Pierz, susz, noś dłużej (Electrolux Perfect Care, Zenith, LiquidThred, Cut The Mustard, Agencja Słucham, Performics)

LEGO Master - Moda na budowanie (LEGO, Initiative, TVN Media)

KATEGORIA: FINANSE 

Robimy Swoje, tylko inaczej (ING Bank Śląski, Brian, Mediahub, Going, 24/7 Communication)

KATEGORIA: LAUNCH / RELAUNCH 

Night City Zmienia Wszystkich (Cyberpunk 2077, Havas Media, CD Projekt RED)

KATEGORIA: LEKI I SUPLEMENTY DIETY 

Twoje posiłki w walce z chorobą (Nutridrink, Publicis Worldwide, K2 Precise, Asap&Asap, Mediacom, Nutricia)

Wątroba się sprawdza (Essentiale Forte, Publicis Worldwide, QAH, Fas Digital&Design, Mindshare, Sanofi)

KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE 

Bank zmieniającego się świata (Bank BNP Paribas, Publicis Worldwide, VMLY&R, Feeders Agency, Havas Media, Sales&More)

Pozytywne finanse (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread, Polski Standard Płatności)

KATEGORIA: MARKETING & BUSINESS SOLUTIONS 

LAB - Digital Shelf Management platform (Molecular BBDO)

KATEGORIA: NAPOJE ALKOHOLOWE 

Przejdźmy na TY od zera! (Tyskie 0.0%, Gong, Zenith, Bardzo, BNA, Kompania Piwowarska)

"Impreza to stan umysłu" (Desperados, LVOV, Grupa Żywiec, VMLY&R, Starcom)

 KATEGORIA: NON–PROFIT & PUBLIC SERVICE 

Moc niewidzialności (Stowarzyszenie maili bracia Ubogich, Agency Ancymony [Schulz], Zenith)

KATEGORIA: POSITIVE INFLUENCE 

eSkarbonka (Mastercard, McCANN Poland, Carat, Fundacja WOŚP)

#NiechŻyjePlaneta (Onet, Ringier Axel Springer Polska)

KATEGORIA: REACT & DEFEND 

Shopsharing (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread)

KATEGORIA: RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY 

Kuchnie bez filozofowania (IKEA, Wavemaker, Adrebellion, Loyalty Point, VMLY&R)

KATEGORIA: SMART BUDGET 

Zielone Instrukcje (LEGO, Ogilvy, AL TO, LEGO)

KATEGORIA: URODA I PIELĘGNACJA 

Głośni z łóżku (Durex, DDB Warszawa, Zenith, Reckitt Benckiser)

KATEGORIA: YOUNG AUDIENCE 

TIGER Roat (TIGER Energy Drink, Brasil, Starcom, Grupa Maspex)

KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ 

Kotlin. Zmienia jedzenie na lepsze. (Kotlin, Agencja 2012, Starcom, Feeders Agency, Grupa Maspex)

Relaunch pierwszego tłoczenia (Kujawski, Thnk ECO, Starcom, PZL, ZT Kruszwica S.A.)

BRĄZOWE EFFIE

KATEGORIA: BRAND EXPERIENCE

LEGO Master - Moda na budowanie (LEGO, Initiative, TVN Media)

KATEGORIA: BUSINESS-TO-BUSINESS (B2B) 

Działam dalej z firmą w internecie. (ING Bank Śląski, Brain, Mediahub, Gong)

Kiedy do Carrefour (Mastercard, McCANN Poland, Isobar, Carrefour)

Czy można już płacić kartą? (Program Polska Bezgotówkowa, Wavemaker, VMLY&R)

KATEGORIA: COMMERCE 

Ekonomia antykryzysowa (W.KRUK, Performics)

KATEGORIA: DOBRA KONSUMPCYJNE 

Kärcher (nie tylko) do okien (Kärcher, Wavemaker)

KATEGORIA: FINANSE 

Kampania Pierwsza Praca (mBank, BBDO Warszawa, Mindshare)

Shopsharing (BLIK, Change Serviceplan, Spark Foundry, Performics, LiquidThread)

KATEGORIA: KULTURA I ROZRYWKA 

"Kolorowy wiatr" na nowo (BBC Earth, Digital Kingdom, BBC Studios Polska)

KATEGORIA: LAUNCH / RELAUNCH 

Włącz smart gotowanie (OVI Smart, Carat, Ogilvy, Philips Domestic Applainces Polska)

KATEGORIA: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE 

Sztuka Rzemiosła (Namysłów Pils, BBDO Warszawa, Starcom, Wavemaker, Grupa Żywiec)

KATEGORIA: MOTORYZACJA 

Premiera elektrycznej Mazdy MX-30 (Mazda, VMLY&R, Midshare)

KATEGORIA: NAPOJE BEZALKOHOLOWE

Jest rok 2088. Pragnienie to przeszość (Sprite, MediaCom, LiquidThread,FCBBridge2Fun, Agencja Reklamowa FORTIS, Fantasyexpo, CD PROJEKT RED, The Coca Cola Company)

 KATEGORIA: NON–PROFIT & PUBLIC SERVICE

Kampania Szlachetnej Paczki 2020 (Szlachetna Paczka, Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made, ISTV, Studio Pigeon, Semartis)

KATEGORIA: POSITIVE INFLUENCE 

Wszystko w naszych rękach (McDOnalds, DDB Warszawa, OMD)

KATEGORIA: REACT & DEFEND 

Ludzie z charakterem (Tatra, Starcom, GoldenSubmarine, Heart&Brain, Global Shopper Marketing, Grupa Żywiec)

Wspieramy Przedsiębiorców (Program Polska Bezgotówkowa, Wavemaker, VMLY&R, They.pl. Fundacja Polska Bezgotówkowa)

KATEGORIA: RETAIL / KANAŁY SPRZEDAŻY 

Smart! dla wszytskich (Allegro, Starcom, Ogilvy)

Przesyłki OLX (OLX, BBDO Warszawa, Media Concept)

KATEGORIA: SMART BUDGET 

Lato Pełne Smaku (Winiary, UM, Nestle)

KATEGORIA: URODA I PIELĘGNACJA 

"W domowym salonie" (Semilac, Spark Foundry, Performics, Red8, Nesperta)

Niektóre sprawy proszą się o dokończenie (Listernie, Przestrzeń, UM, Johnson & Johnson)

KATEGORIA: USŁUGI

Aviva. Jesteśmy przy Tobie. (Avia, Agencja 2012, Spark Foundry, Performics)

Nadania w aplikacji bez etykiaty. (InPost. BBDO Warszawa, MediaHub)

KATEGORIA: YOUNG AUDIENCE 

#ZakłądamyMaski (McDOnald's, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication)

"Najpierw umyj rączki" (Kotlin, Feeders Agency, Starcom, Agencja 2012, Grupa Maspex)

KATEGORIA: ŻYWNOŚĆ 

KAżdy ma swoje Grześki (Grześki, MullenLowe Warsaw, Initiative, Colian)

(KAP, 26.10.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.