Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Brak finansowania z USA problemem dla polskich mediów  |  Walka z dezinformacją podczas kampanii  |  Radio Zet uruchomiło stream  |  Firma Virtu szuka agencji  |  Nowy szef działu w "Tygodniku Powszechnym"  |  Siedziba TVP w Kielcach  |  Zestawienie kanałów dziecięcych  |  Polsat Box Go bez podwyżek  |  Talent show "Rap Generation" w Prime Video  |  K+ PR obsługuje  |  Lorenz poszerza współpracę  |  OMG Outcomes  |  Sales manager w YOC Poland  |  WeCom PR dołącza  |  "The New York Times" ma już ponad 11 mln cyfrowych subskrypcji  |  Firma OpenAI zamówiła pierwszą komercyjną reklamę przy Super Bowl  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 20, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple i Google usunęły aplikację Nawalnego tuż przed wyborami w Rosji

Amerykanie jednak postanowili zrezygnować z "inteligentnego głosowania" (screen: YouTube/Reuters)

Apple i Google, po wielu monitach rosyjskich władz, usunęły ze swoich sklepów aplikację stworzoną przez opozycjonistę Aleksieja Nawalnego. Doszło do tego w piątek, w dniu rozpoczętych w Rosji trzydniowych wyborów parlamentarnych.

Rosja od kilku tygodni naciskała na usunięcie aplikacji promującej "inteligentne głosowanie", wskazującej odpowiednich kandydatów w wyborach, sprzeciwiających się oficjalnej władzy. W ubiegłym tygodniu na Google zostały nałożone kary finansowe, także związane z nieusunięciem aplikacji (ale i z innych powodów). Sojusznicy przebywającego w więzieniu Nawalnego, największego krajowego przeciwnika prezydenta Władimira Putina, planowali wykorzystać aplikację mobilną do zorganizowania taktycznej kampanii wyborczej, by zadać cios partii Jedna Rosja.

Kreml domagał się usunięcia aplikacji, twierdząc, że jest to amerykańska ingerencja w krajowe wybory. W czwartek do obu firm skierowano oficjalne żądania. Iwan Żdanow, przebywający za granicą sojusznik Nawalnego, wydał oświadczenie, że usunięcie aplikacji jest równoznaczne ze stosowaniem cenzury przed wyborami.

Rosyjski państwowy regulator mediów i internetu, Roskomnadzor, zażądał w sobotę od wyszukiwarki Google, by usunęła pliki Google Docs zawierające nazwiska kandydatów w wyborach parlamentarnych wspieranych przez Nawalnego. Były tam opublikowane rekomendacje głosowania w wyborach do niższej izby parlamentu, Dumy Państwowej.

(MAC, 20.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.