Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 17, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TikTok z kampanią skierowaną do biznesu i podcastem

Kampania ma się zacząć ok. 20 września (fot. Pixabay.com)

TikTok zapowiedział start digitalowej kampani marketingowej, której celem jest pokazanie firmom potencjału reklamowego aplikacji.

Kampania ma się zacząć ok. 20 września. Będzie bazowała na doświadczeniach dwóch marek - CCC i OnlyBio, które pokażą, w jaki sposób działania na TikToku wpłynęły na ich sprzedaż i rozpoznawalność. Do współpracy zaproszono też influencerkę Lenę Gryszko, która tworzy na TikToku treści kulinarne.

Dodatkowo zapowiedziano podcast "Posłuchaj TikToka", którego prowadzącym będzie bloger technologiczny Artur Kurasiński. W ramach ośmioodcinkowej serii wspólnie z ekspertami i twórcami z platformy ma on przybliżyć słuchaczom format aplikacji, a zarazem przedstawiać badania i case studies dotyczące TikToka. Gościem pierwszego odcinka będzie Rafał Drzewiecki, head of marketing TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

W rozmowie z "Pressem" Rafał Drzewiecki wyjaśnia, że TikTokowi zależy na tym, aby pokazać firmom, iż jest on idealną przestrzenią do promocji. Jako jeden z największych pozytywów reklamowych TikToka wymienia algorytm, który zapewnia użytkownikom ciągły dostęp do interesujących treści. - Siłą TikToka jest to, że algorytm nie każe im czekać - mówi i dodaje, że jeśli użytkownik da aplikacji czas na "nauczenie się" go, ta zapewni mu napływ treści, które go interesują.

- TikTok wymusza na twórcach, aby ich kampanie były faktycznie dobre - twierdzi Drzewiecki. - Młodzi odbiorcy są bardzo wyczuleni na reklamy, dlatego komunikacja musi być prowadzona na pełnym ekranie, z odpowiednim dźwiękiem, naprawdę angażująca, a do tego idealnie dopasowana do treści użytkowników tworzących w aplikacji - wyjaśnia. Pytany, czy TikTok wymaga od twórców informowania o współpracy z markami pod postami sponsorowanymi, Drzewiecki informuje, że tego typu umowy są podpisywane między influencerem a firmami. - Jeśli jednak pojawiają się w aplikacji treści, które są reklamami, oczywiście informujemy o tym - podkreśla.

Kampania prowadzona jest w digitalu. Odpowiedzialna za nią jest agencja 180heartbeats + Jung von Matt, zakupu mediów dokonała MullenLowe.

TikTok zadebiutował we wrześniu 2016 roku. Jest czwartą aplikacją (poza grami mobilnymi), która może się pochwalić 3 mld pobrań i ponad 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Firma osiągnęła w 2020 roku przychód w wysokości ponad 550 mln dol.

(KAP, 17.09.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.