Kantar: marketerzy coraz chętniej korzystają z TikToka
Marketerzy i konsumenci wskazali TikTok jako najbardziej innowacyjną platformę reklamową (fot. Hi I'm Nik/Unsplash)
Liczba użytkowników, do których trafiają reklamy na TikToku, wzrosła od września zeszłego roku z 19 proc. do 37 proc., bo marketerzy coraz chętniej wykorzystują tę aplikację - wynika z badania "Media Reactions" przygotowanego przez Kantar.
W ramach badania przepytano 900 marketerów i ponad 14 tys. konsumentów z 23 rynków reklamowych. Kantar twierdzi, że wyniki są reprezentatywne dla ok. 80 proc. światowych wydatków mediowych. Informuje też, że zaufanie marketerów do tej platformy wzrosło niemalże dwukrotnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy: aż 70 proc. z nich postrzega TikTok jako najbardziej innowacyjną platformę digitalową. Jednak jedynie 25 proc. określa ją mianem "wartej zaufania". Dla porównania Google jest postrzegany jako najbardziej godny zaufania (przez 78 proc. pytanych marketerów), a Facebook jako najmniej innowacyjny (jedynie 20 proc. respondentów tak go określiło).
Według badania najmniej lubianymi kanałami wykorzystywanymi do reklam w digitalu okazały się dla konsumentów gry mobilne. Zarazem jednak według badania wzrost pozytywnego odbioru reklam w grach jest o 5 proc wyższy niż w zeszłorocznej odsłonie.
(KAP, 07.09.2021)