Facebook zabroni targetowania reklam do nieletnich na swoich platformach
Ewentualna wersja Instagrama dla dzieci ma być pozbawiona reklam (fot. Pixabay.com)
Facebook przestanie umożliwiać reklamodawcom kierowanie ich produkcji do nastoletnich użytkowników na swoich platformach, w tym na Instagramie i Facebooku Messenger. Będzie blokować dostęp na podstawie aktywności użytkowników w innych aplikacjach i witrynach internetowych.
Reklamodawcy będą mogli zwracać się tylko do użytkowników mających ukończone 18 lat, na podstawie ich wieku, płci i lokalizacji. Nowe zasady ograniczą możliwość wykorzystywania wcześniej dostępnych informacji, takich jak to, czego użytkownik szuka lub czego dokonuje w innej witrynie lub aplikacji.
Aktualizacja rozpocznie się "za kilka tygodni”, przy czym w niektórych krajach granica wieku może być wyższa niż 18 lat.
Gigant mediów społecznościowych zobowiązał się do współpracy z ekspertami i wybranymi urzędnikami. Wcześniej oznajmił, że żadna wersja Instagrama, którą opracowuje dla dzieci, nie będzie wyświetlać reklam.
Facebook wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji i stara się lepiej oszacować wiek użytkowników, aby ograniczyć możliwość dołączenia do głównych platform osób poniżej 13. roku życia poprzez wprowadzenie fałszywej daty urodzenia. Technologia pozwoli m.in. na stwierdzenie, czy użytkownik wprowadza tę samą datę urodzenia na różnych połączonych kontach. Sprawdza też wpisy w życzeniach urodzinowych dla użytkownika.
Firma ogłosiła również dwie aktualizacje specyficzne dla Instagrama, mające na celu promowanie bezpieczeństwa nastoletnich użytkowników. Aplikacja do udostępniania zdjęć zacznie domyślnie zapisywać konta prywatne użytkowników poniżej 16. roku życia. Druga aktualizacja ma na celu powstrzymanie "niechcianych kontaktów” dorosłych z "podejrzanymi kontami”.
(MAC, 29.07.2021)