Lidl najbardziej wśród marketów i sklepów sieciowych angażuje na Facebooku
Lidl Polska ma na Facebooku 1,3 mln fanów (fot. Jakub Kaminski/East News)
W czerwcu 2021 roku markety i sklepy sieciowe zwiększyły zaangażowanie na Facebooku. Na czele zestawienia Lidl Polska – wynika z raportu firmy Sotrender.
Lidl Polska był najbardziej angażującym wśród profili zaliczanych przez firmę Sotrender do kategorii marketów i sklepów sieciowych. W analizowanym miesiącu poziom zaangażowania (wskaźnik storytellers) na tym profilu wyniósł 13,9 tys. (tyle osób polubiło, skomentowało lub udostępniło post), co oznacza awans o dwie pozycje w zestawieniu (w stosunku do maja br.). Drugi pod tym względem był RTV Euro AGD – 8,78 tys. zaangażowanych osób, co oznacza spadek z pozycji lidera. Trzeci był Kaufland Polska – 8,76 tys. zaangażowanych osób (spadek w zestawieniu z miejsca drugiego). Dalej znalazły się profile: Media Ekspert, Żabka - mały wielki sklep, Pepco, Biedronka, Tchibo Polska, MediaMarkt Polska, Leroy Merlin Polska.
Na profilu Lidl Polska wykonano w czerwcu również najwięcej aktywności, czyli blisko 65 tys. (są to polubienia, komentarze lub udostępnienia postów). Profil ten awansował o trzy miejsca w zestawieniu. Z kolei na profilu Kaufland Polska wykonano 54,6 tys. aktywności, a na RTV Euro AGD – 30,7 tys. Firma Neonet zgłosiła, że zabrakło ich w analizie Sotrendera (w czerwcu na ich facebookowym profilu wykonano 56 tys. aktywności). Sotrender zapewnia, że Neonet zostanie uwzględniony w lipcowym zestawieniu
(IKO, 26.07.2021)