Jet Line: cyfrowe nośniki zewnętrzne są skuteczniejsze od tradycyjnych
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2021 roku (screen Youtube.com/BILLBOARDY SOSNOWIEC)
Cyfrowe nośniki reklamy zewnętrznej, na których emitowane są spoty, są o 60 proc. skuteczniejsze pod względem budowania rozpoznawalności marek niż statyczne plakaty – wynika z badania Kantar, zrealizowanego na zlecenie firmy reklamy zewnętrznej Jet Line.
Z badania wynika, że dynamiczne obrazy są ponad pięć razy bardziej skuteczne od prostych animacji. Sprawdzono też, który spośród mniejszych formatów reklamy OOH (billboard, CLP, plakat czy DOOH) podoba się bardziej. „Okazało się, że to nie format jest przedmiotem sympatii i decyduje o odbiorze komunikatu, ale to, co i przede wszystkim, jak jest na nim prezentowane” - podaje Jet Line.
Część badania dotyczyła opinii mieszkańców na temat reklam OOH i DOOH. Dla największych grup badanych (ok. 22 proc.) najbardziej atrakcyjnymi cechami DOOH są przede wszystkim: ekologiczność nośników i krótki czas emisji reklam, a w dalszej kolejności ruchomy obraz oraz brak nieaktualnych kampanii. Respondentom podobają się citylighty, murale i DOOH (odpowiednio: 64 proc. wskazań, 59 proc., 55 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2021 roku przez firmę Kantar na grupach control (400 osób) i exposed (1200 osób). Badane były osoby powyżej 16. roku życia, mieszkające w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
(IKO, 15.07.2021)