Pinterest zakazuje reklam związanych z odchudzaniem
Wprowadzenie nowych zasad jest związane z rosnącą liczbę przypadków zaburzeń żywieniowych wśród młodzieży w USA (fot. Unsplash.com)
Serwis społecznościowy Pinterest wprowadził regulacje mające na celu ograniczenie liczby reklam związanych z odchudzaniem.
Zmiany wprowadzone do regulaminu publikowania reklam Pinteresta zakazują m.in. używania języka lub obrazów związanych z odchudzaniem. Zabronione są również przekazy idealizujące lub dyskredytujące określone typy ciała. Już wcześniej w serwisie nie można było promować suplementów i innych produktów odchudzających lub hamujących apetyt.
Wprowadzenie nowych zasad jest reakcją serwisu na powiązaną z pandemią koronawirusa rosnącą liczbę przypadków zaburzeń odżywiania wśród młodzieży w USA. W ich opracowaniu uczestniczyła amerykańska organizacja National Eating Disorders Association
(LL, 05.07.2021)