Płyta Ekipy zwróciła się jeszcze przed premierą

(screen Youtube.com/Ekipa)
2,2 mln zł brutto przyniosła Ekipie sprzedaż jej płyty w preoderze, czyli z zamówień składanych jeszcze przed oficjalną premierą.
Grupa youtuberów z Krakowa, których liderem jest Friz, wstępnie szacowała budżet płyty na 1 mln zł. Został on już przekroczony o 50 proc., ale i tak koszty zwróciły się jeszcze przed premierą (26 czerwca).
Spółka Ekipa Holding SA podała, że dotychczasowy przychód ze sprzedaży wersji fizycznej płyty "EKIPA – SEZON 3" wyniósł 1,4 mln zł. Emisja teledysków na YouTube przyniosła już 352 tys. zł (stan na maj 2021), a na Spotify - 161 tys. zł. Dodatkowo 265 tys. zł wpłynęło od sponsorów.
Jak dotychczas najwięcej wyświetleń na YouTube (66,9 mln) miał kawałek "3KIPA" nagrany na Zanzibarze i w Dubaju. Na wakacje planowane są trzy kolejne teledyski - jeden w wersji animowanej.
Płyta youtuberów z Krakowa jest sprzedawana w kilku wersjach - najdroższa (z wejściówką na koncert) kosztuje 420 zł.
Fenomen Friza i Ekipy, wybierających się na giełdę, analizujemy w lipcowo-sierpniowym numerze magazynu "Press".
(GK, 30.06.2021)
