Victoria's Secret kończy z Aniołkami. Ambasadorkami marki będą m.in. sportsmenki
Firma od lat była krytykowana za promowanie nierealnych kanonów kobiecości i uprzedmiotowanie kobiet (screen Youtube.com/Victoria's Secret)
Amerykański producent bielizny Victoria's Secret, znany z corocznych pokazów mody z udziałem supermodelek, rezygnuje ze słynnych Aniołków. Zastąpi je ambasadorkami cieszącymi się uznaniem m.in. za dokonania zawodowe.
Victoria's Secret nawiązał współpracę z siedmioma ambasadorkami skupionymi w VS Collective. Należą do niego: reprezentantka Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej, działaczka na rzecz równości płci i aktywistka LGBT Megan Rapinoe, narciarka o chińskich korzeniach Eileen Gu, hinduska aktorka i producentka filmowa Priyanka Chopra Jonas, brytyjska fotografka Amanda de Cadenet, urodzona w Sudanie Południowym australijska modelka Adut Akech Bior zaangażowana w pomoc uchodźcom na całym świecie, promująca ciałopozytywność ciemnoskóra modelka Paloma Elsesser orazi pierwsza jawnie transpłciowa modelka Victoria's Secret Valentina Sampaio. Ambasadorki będą występować w reklamach marki, promować ją na Instagramie, a także jej doradzać.
Zmiana polityki to wynik wizerunkowych i finansowych kłopotów firmy. "Reagowaliśmy zbyt późno, kiedy świat się zmieniał. Musimy przestać myśleć o tym, czego chcą mężczyźni, a zacząć o tym, czego chcą kobiety" - mówił w "New York Timesie" Martin Waters, który w lutym br. został dyrektorem generalnym Victoria's Secret.
Firma od lat była krytykowana za promowanie nierealnych kanonów kobiecości i uprzedmiotowanie kobiet - jej symbolem były szczupłe supermodelki w szpilkach i koronkach, które od 1995 roku brały udział w corocznych pokazach mody. Show był transmitowany w amerykańskiej telewizji w prime time, a w 1999 roku - również na ekranie na Times Square w Nowym Jorku. Aniołkami VS były m.in. Miranda Kerr, Alessandra Ambrosio, Gisele Bündchen, Heidi Klum. Ostatni pokaz zorganizowano w 2018 roku.
Cieniem na wizerunku położyły się także ujawnione przez media powiązania założyciela firmy Lesliego Wexnera z przestępcą seksualnym Jeffreyem Epsteinem. Jak podaje "New York Times" za Euromonitor International, udział Victoria's Secret w amerykańskim rynku bielizny spadł z 32 proc. w 2015 do 21 proc. w 2020 roku.
W Polsce Victoria's Secret ma dwa sklepy, oba w Warszawie. Pierwszy z nich otwarto w lipcu 2012 roku.
(KRY, 22.06.2021)