Trzykrotnie więcej widzów w kinie po otwarciu multipleksów
(fot. Felipe Bustillo/Unsplash.com)
Według szacunków serwisu Boxoffice.pl od 28 do 30 maja, czyli w drugi weekend otwarcia kin po przerwie spowodowanej trzecią falą pandemii koronawirusa, do polskich kin poszło 151 621 widzów.
28 maja, w dniu premier takich filmów, jak "Cruella", "Druga połowa" i "Krudowie 2: Nowa era", działalność wznowiły Multikino i Cinema 3D oraz Cinema City. Tydzień wcześniej widzów przyjęły kina Helios (jako pierwszy multipleks) oraz sieci kin studyjnych. W stosunku do pierwszego, majowego weekendu otwarcia (21-23 maja), kiedy sprzedano 44,8 tys. biletów, w miniony weekend widownia była o 228 proc. wyższa. Zestawienie Boxoffice.pl nie obejmuje przedpremier, dlatego rzeczywista widownia może być nawet trzykrotnie wyższa.
Zainteresowanie kinem rośnie
Według zestawienia najczęściej wybieraną produkcją były: "Cruella" (ponad 37,6 tys. sprzedanych biletów), "Druga połowa" (25,2 tys.) i "Nomadland" (24,4 tys.).
- Statystyki box office pokazują bardzo ładny wynik. Zainteresowanie kinem jest, i sądzę, że się utrzyma, a wręcz będzie rosło. Widzowie muszą przyzwyczaić do tego, że kina są ponownie otwarte – ocenia Izabela Wierzbińska, specjalistka ds. PR w Best Film. - Jest z czego wybierać - w ostatni weekend grano 23 tytuły, w tym wiele premier. Chętnie wybierane są produkcje, które zdobyły nagrody - dodaje Wierzbińska.
- Wyniki ostatniego weekendu pokazują, że widzowie bardzo chcą wracać do kin i robią to całymi rodzinami. Nasze seanse, przygotowane z myślą o zbliżającym się Dniu Dziecka, cieszyły się ogromną popularnością – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios. Wskazuje, że największą popularnością cieszyły się u nich filmy dla dzieci i rodzin "Krudowie 2: Nowa era" i "Cruella", a także polska premiera filmu "Druga połowa" oraz finał Ligi Mistrzów UEFA (wyświetlany był 29 maja w jakości Super HD na ekranach wszystkich obiektów Heliosa w Polsce). W dniach 28-30 maja do kin tej sieci poszło 63 tys. widzów, czyli o 7 tys. więcej, niż tydzień wcześniej.
Z zainteresowania ofertą kinową zadowolona jest też sieć Cinema City. - Jeśli chodzi o frekwencję, osiągnęliśmy bardzo obiecujące wyniki i mogę dodać, że oczekujemy jeszcze lepszych wyników w nadchodzących tygodniach, wraz z nowymi premierami – mówi Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu & PR Cinema City, ale nie podaje, ile sprzedano biletów. Z naszych szacunków wynika, że do kin tej sieci mogło pójść nawet 80 tys. widzów.
Mocne premiery przyciągną kolejnych widzów
Sieć Multikino i Cinema 3D również nie podaje liczby sprzedanych biletów, lecz zapewnia, że wynik pierwszego weekendu był "znacząco lepszy niż pierwszy weekend po pierwszym lockdownie, w którym działały wszystkie kina” tej sieci. - Należy podkreślić, że wyniki były zróżnicowane w zależności od kina. Pierwszy weekend to początek krzywej odbudowywania widowni. Następne tygodnie pokażą, jak szybko będziemy wracać do tak zwanej normalności – poinformowało nas Multikino. Widzowie tej sieci najchętniej wybierali filmy: "Krudowie 2: Nowa era", "Cruella" i "Co w duszy gra".
- Najbliższe dni przyniosą kolejne mocne premiery, jak "Ciche miejsce 2" i "Godzilla vs. Kong", który jest światowym hitem. Tak dobry repertuar na pewno będzie przyciągać kolejnych widzów - mówi Tomasz Jagiełło. - Problemem dla kin pozostaje limit sprzedaży miejsc, odczuwalny zwłaszcza przy seansach atrakcyjnych filmów w najchętniej wybieranych porach - dodaje Jagiełło. W salach kinowych panuje zasada dostępności 50 proc. wszystkich miejsc.
(IKO, 02.06.2021)