Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 28, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zakup MGM przez Amazona wpłynie negatywnie także na polski rynek

Wytwórnia MGM powstała w 1924 roku

Kupno wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer przez Amazona może ograniczyć telewizjom i serwisom streamingowym dostęp do tych produkcji. Będzie mieć negatywny wpływ także na polski rynek.

Zdaniem ekspertów istnieje duże prawdopodobieństwo, że po wygaśnięciu kontraktów z telewizjami i serwisami streamingowymi nowy właściciel MGM będzie chciał zachować dla siebie prawa do produkcji tej wytwórni.

– Jesteśmy świadkami końca pewnej epoki, w której każdy nadawca mógł mieć dostęp do każdego kontentu, jeśli tylko zapłacił odpowiednią cenę. Dziś kluczowe jest posiadanie własnych, unikatowych treści. Dlatego obserwujemy, jak najwięksi gracze rezygnują z dystrybucji poza swoimi platformami, konsolidują kontent i równocześnie inwestują ogromne środki w rozwój własnych produkcji – mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Playera.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska: - Amazon kupił wytwórnię filmową zapewne pod kątem swojej usługi Amazon Prime Video, która od kilku lat jest konsekwentnie rozwijana. Najbardziej obawiam się tego - co już się właściwie dzieje - czyli, że serwisy streamingowe jeszcze bardziej będą monopolizować swoje treści. Już teraz niechętnie dystrybuują swój kontent na zewnątrz – mówi Kisielewski. - Będzie miało to wpływ na telewizję: trudniej będzie dostać produkcje, które z pewnością też podrożeją – ocenia szef Kino Polska.

– Przejęcie MGM przez Amazona jest kontynuacją agregacji i wzmocnieniem sił przed kolejną bitwą o widza. Wkrótce może też się okazać, że Amazon będzie posiadał swoją telewizję w Stanach Zjednoczonych. Z dużym prawdopodobieństwem wniesie tam nabyte dotychczas zasoby – dodaje szef Playera.

W kwietniu br. współpracę z MGM nawiązał Canal+ Polska. Produkcje amerykańskiej wytwórni zostały udostępnione do wypożyczenia online w serwisie transakcyjnym Premiery Canal+ i w usłudze Premiery VoD+ na dekoderach abonentów platformy Canal+. Nadawca telewizyjny zapowiedział wówczas, że trafią do niego w dalszym okresie współpracy również najnowsze produkcje MGM. - Bardzo dobrze zrobili, pozazdrościć – ocenia ten ruch Bogusław Kisielewski.

Dzięki transakcji przejęcia Metro-Goldwyn-Mayer (wartej 8,45 mld dol.) Amazon zyskał ponad 4 tys. filmów, 17 tys. seriali oraz programów telewizyjnych (w tym serie o Jamesie Bondzie i Rockym, cykl "Tomb Raider", filmy "Milczenie owiec" i klasyki typu "Dwunastu gniewnych ludzi"). Jednocześnie zapowiedział, że nowe filmy produkcji MGM będzie wprowadzać do kinowej dystrybucji.

(IKO, 28.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.