Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 28, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zakup MGM przez Amazona wpłynie negatywnie także na polski rynek

Wytwórnia MGM powstała w 1924 roku

Kupno wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer przez Amazona może ograniczyć telewizjom i serwisom streamingowym dostęp do tych produkcji. Będzie mieć negatywny wpływ także na polski rynek.

Zdaniem ekspertów istnieje duże prawdopodobieństwo, że po wygaśnięciu kontraktów z telewizjami i serwisami streamingowymi nowy właściciel MGM będzie chciał zachować dla siebie prawa do produkcji tej wytwórni.

– Jesteśmy świadkami końca pewnej epoki, w której każdy nadawca mógł mieć dostęp do każdego kontentu, jeśli tylko zapłacił odpowiednią cenę. Dziś kluczowe jest posiadanie własnych, unikatowych treści. Dlatego obserwujemy, jak najwięksi gracze rezygnują z dystrybucji poza swoimi platformami, konsolidują kontent i równocześnie inwestują ogromne środki w rozwój własnych produkcji – mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Playera.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska: - Amazon kupił wytwórnię filmową zapewne pod kątem swojej usługi Amazon Prime Video, która od kilku lat jest konsekwentnie rozwijana. Najbardziej obawiam się tego - co już się właściwie dzieje - czyli, że serwisy streamingowe jeszcze bardziej będą monopolizować swoje treści. Już teraz niechętnie dystrybuują swój kontent na zewnątrz – mówi Kisielewski. - Będzie miało to wpływ na telewizję: trudniej będzie dostać produkcje, które z pewnością też podrożeją – ocenia szef Kino Polska.

– Przejęcie MGM przez Amazona jest kontynuacją agregacji i wzmocnieniem sił przed kolejną bitwą o widza. Wkrótce może też się okazać, że Amazon będzie posiadał swoją telewizję w Stanach Zjednoczonych. Z dużym prawdopodobieństwem wniesie tam nabyte dotychczas zasoby – dodaje szef Playera.

W kwietniu br. współpracę z MGM nawiązał Canal+ Polska. Produkcje amerykańskiej wytwórni zostały udostępnione do wypożyczenia online w serwisie transakcyjnym Premiery Canal+ i w usłudze Premiery VoD+ na dekoderach abonentów platformy Canal+. Nadawca telewizyjny zapowiedział wówczas, że trafią do niego w dalszym okresie współpracy również najnowsze produkcje MGM. - Bardzo dobrze zrobili, pozazdrościć – ocenia ten ruch Bogusław Kisielewski.

Dzięki transakcji przejęcia Metro-Goldwyn-Mayer (wartej 8,45 mld dol.) Amazon zyskał ponad 4 tys. filmów, 17 tys. seriali oraz programów telewizyjnych (w tym serie o Jamesie Bondzie i Rockym, cykl "Tomb Raider", filmy "Milczenie owiec" i klasyki typu "Dwunastu gniewnych ludzi"). Jednocześnie zapowiedział, że nowe filmy produkcji MGM będzie wprowadzać do kinowej dystrybucji.

(IKO, 28.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.