Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 13, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Do 2027 roku subskrypcje cyfrowe mediów lokalnych prześcigną papierowe

Firma konsultingowa Mather Economics szacuje, że obecnie cyfrowe subskrypcje stanowią ok. 21 proc. wszystkich płatnych subskrypcji (fot. Austin Distel/Unsplash.com)

Cyfrowe subskrypcje gazet lokalnych w Stanach Zjednoczonych wyprzedzą prenumeratę drukowaną najpóźniej w 2027 roku - szacuje firma konsultingowa Mather Economics.

Obecnie - według Mather Economics - cyfrowe subskrypcje w USA stanowią ok. 21 proc. wszystkich subskrypcji płatnych. W ostatnim roku liczba cyfrowych subskrypcji wzrosła o 32 proc., a prenumerat wydań papierowych spadła o 7 proc.

Firma zaznacza, że gazety zazwyczaj pobierają niższe opłaty za produkty cyfrowe niż za druk. Średnia subskrypcja cyfrowa w Stanach Zjednoczonych kosztuje czytelnika 9,49 dol. miesięcznie w całym kraju, w porównaniu z 29,71 dol. miesięcznie w przypadku wersji drukowanej. Badanie wykazało, że czytelnicy online są jednak zwykle mniej lojalni niż ich odpowiednicy prasy drukowanej. Co więcej, czytelnicy chętniej utrzymują subskrypcję prasy, którą otrzymują częściej.
Mather Economics sugeruje, że gazety muszą znaleźć sposoby, aby zachęcić abonentów do wyrobienia sobie nawyku codziennego czytania treści online i zwiększania zaangażowania odbiorców, zwykle poprzez oferowanie im newsletterów.
Strategie te staną się bardziej dominujące, gdy w ciągu najbliższych kilku lat subskrypcje cyfrowe prześcigną druk, a stanie się to w USA, zdaniem Mather Economics, w 2027 roku.

Dlatego zdaniem badaczy kluczowe znaczenie dla utrzymania stabilności finansowej mediów papierowych będzie miało podniesienie stawek dla subskrybentów cyfrowych.

(BAE, 13.05.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.