Przedstawiciele branży reklamowej inicjują badanie #PoStronieKobiet
Inicjatorami badania są Magdalena Łukasiuk, Dominika Nawrocka i Artur Leśniak (fot. materiały prasowe)
Startuje projekt #PoStronieKobiet, którego celem jest sprawdzenie, na ile wkład kobiet pracujących w reklamie i marketingu jest dostrzegany.
Inicjatorami badania są socjolożka i strateżka Dominika Nawrocka, ekspertka ds. PR Magdalena Łukasiuk oraz strateg i kreatywny Artur Leśniak. Jest to inicjatywa skierowana do wszystkich pracowników branży komunikacji marketingowej w Polsce, a szczególnie do osób, „dla których równość i różnorodność jest ważna, chcą inicjować pozytywne zmiany w swoim miejscu pracy i całej branży”. Pomysłodawcy badania liczą, że w ten sposób przyczynią się do eliminowania nierówności oraz zachęcą branżę do budowania bardziej zróżnicowanych zespołów w swoich firmach.
Chcąc wziąć udział w badaniu, należy wejść na stronę Postroniekobiet.pl i wypełnić ankietę (kwestionariusz jest anonimowy). Pytania dotyczą m.in. tego, czy kobiety na równych prawach uczestniczą w ważnych projektach oraz jak godzą pracę z obowiązkami domowymi czy opiekuńczymi. - Pytania są także kierowane do mężczyzn i osób niebinarnych, po to by poznać możliwie jak najszersze spektrum opinii - mówi Dominika Nawrocka.
Badanie będzie realizowane przez najbliższe kilka tygodni, w trzech etapach, a raport wraz z wnioskami zostanie udostępniony całej branży. Projekt wsparły już m.in.: magazyn „Press”, Gazeta.pl, Facebook, „Brief”, „Marketer+”, Nowymarketing.pl, a zaangażowanie zadeklarowało IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy. Ponadto pomysłodawcy #PoStronieKobiet zabiegają o wsparcie branżowych organizacji, w tym SAR i ZFPR.
(IKO, 06.05.2021)