Łukasz Pytlewski kieruje data & tech w GroupM
Łukasz Pytlewski związany jest z Wavemaker od 2012 roku (fot. materiały prasowe)
Łukasz Pytlewski został market lead data & tech w GroupM. Dotychczas był dyrektorem zespołu analytics & insight w agencji mediowej Wavemaker (należy do GroupM).
Pytlewski odpowiada teraz za obszar danych i technologii całej grupy, do której należą także agencje mediowe MediaCom i Mindshare. Zajmie się m.in. tworzeniem rozwiązań technologicznych do pomiaru i optymalizacji działań reklamowych. Obowiązki będzie wykonywał wraz z zespołem, który właśnie się tworzy (obecnie liczy dziewięciu specjalistów, którzy będą ściśle współpracowali z Michałem Bogusławem, ekspertem grupy w zakresie technologii pomiarowych digital).
Zmiana ta ma służyć skuteczniejszemu skalowaniu nowych rozwiązań oraz popularyzowaniu najlepszych praktyk zaczerpniętych tak z GroupM, jak i mediowych spółek grupy. Dla klientów promujących się w digitalu oznacza to możliwość skorzystania z doradztwa nowego zespołu.
„Jednym z pierwszych naszych zadań jest technologiczne i badawcze przygotowanie grupy do rzeczywistości cookieless, a w szczególności segmentacja na bazie 1st party data oraz aktywowanie określonych segmentów użytkowników na platformach zakupowych. Będziemy też intensywnie rozwijać usługi zakupu programatycznego, które bez użycia danych 3-rd party zapewnią wysoką efektywność inwestycji” – poinformował Łukasz Pytlewski.
Pytlewski raportuje do Tomasza Piątkowskiego, chief digital oficera GroupM. Z agencją Wavemaker (wcześniej MEC) związany jest od 2012 roku, a dyrektorem działu badań i analiz tej agencji był od 2015 roku. Wcześniej pracował m.in. w dziale badań Mediacom i w firmach konsultingowych (Accenture, dział Accenture Media Management).
O nowym podziale ról w Wavemaker - po awansie Pytlewskiego - GroupM ma poinformować w najbliższych dniach.
(IKO, 27.04.2021)