Facebook wprowadza narzędzia audio na wzór Clubhouse'u
Facebook ogłosił plany wprowadzenia nowych produktów i funkcji audio, aby zmierzyć się z konkurentami, jak Clubhouse czy Twitter Spaces (screen Youtube.com/ Marques Brownlee)
Facebook zapowiada wprowadzenie czterech produktów audio na swoich platformach. Wśród nich Live Audio Rooms, którego funkcje przypominają aplikację Clubhouse.
Facebook ogłosił plany wprowadzenia nowych produktów i funkcji audio, aby zmierzyć się z konkurentami, jak Clubhouse czy Spaces Twittera. Jednym z nowych narzędzi jest Live Audio Rooms, które ma być dostępne dla użytkowników aplikacji jeszcze tego lata. Testy narzędzia, które umożliwia prowadzenie i słuchanie rozmów oraz wywiadów na żywo, rozpoczną się od udostępnienia funkcji w facebookowych grupach. Trwają także prace nad wprowadzeniem Live Audio Rooms na Messengerze.
Platforma społecznościowa wprowadza także Sound studio, czyli zestaw narzędzi do tworzenia i edytowania audio na wzór tych służących do edycji zdjęć i filmów. Studio będzie wykorzystywało technologie audio rozwijane przez Facebook, takie jak zamiana mowy na tekst, narzędzia zmiany głosu czy dźwięk przestrzenny. W kreatorze znajdą się także biblioteki efektów dźwiękowych, filtrów głosowych i mixer audio.
Narzędzia studia dźwiękowego pozwolą tworzyć Soundbites, czyli krótkie klipy audio. Testy Soundbites we współpracy z grupą twórców rozpoczną się w nadchodzących miesiącach. Obok krótkich form Facebook wprowadzi również dłuższe formaty podcastowe, dostępne bezpośrednio na platformie.
Facebook ma dać również możliwość krzyżowania formatów. To pozwoli np. przeformatować rozmowę przeprowadzoną na Live Audio Rooms w podcast, a fragmenty podcastów i audycji Live Audio Rooms uwiecznić jako Soundbites. Ponadto wszystkie formaty dźwiękowe będą mogły wyświetlać napisy.
Od momentu uruchomienia nowych narzędzi audio dostępne będą także możliwości monetyzacji. W Live Audio Rooms użytkownicy będą mogli wspierać ulubionych twórców i osoby publiczne przez przyznawanie gwiazdek lub wpłaty na wskazane przez nich inicjatywy. Niedługo po starcie dostępne będą także inne modele monetyzacji formatów audio, takie jak płatny dostęp do Live Audio Room przez jednorazową opłatę lub w modelu subskrypcyjnym. Powstanie także Soundbites Creator Fund, który będzie wspierał twórców dopiero zdobywających popularność.
(BAE, 21.04.2021)