Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Iberion rezygnuje z serwisów Pikio.pl i Lelum.pl

Ostatnie treści na Pikio.pl pojawiły się 1 kwietnia (screen Pikio.pl)

Serwis Pikio.pl zostanie zastąpiony serwisem Goniec.pl, a Lelum.pl - serwisem SwiatGwiazd.pl. Jak tłumaczy wydawca, zmiany są związane z rozwijaniem strategii tworzenia autorskich i jakościowych treści. 

Pikio.pl, największy serwis grupy mediowej Iberion, będzie nadal publikował treści informacyjne i rozrywkowe, ale pod nową nazwą Goniec.pl. Wydawca zapowiada, że w nowej odsłonie serwisu znajdzie się znacznie więcej materiałów autorskich i dłuższych form dziennikarskich.

Nowy serwis nie ma jeszcze redaktora naczelnego. Do czasu jego zatrudnienia zespołem pokieruje Patryk Przybyłowski, obecny naczelny Pikio.pl.

Rebranding przejdzie także serwis Lelum.pl. Zastąpią go SwiatGwiazd.pl oraz nowy serwis dla kobiet. Pierwszy skupi się na show-biznesie, rozrywce i świecie celebrytów. Drugi będzie koncentrował się na tematyce poradnikowej oraz społecznej.

Założyciel i prezes grupy mediowej Iberion Albert Wójcik wyjaśnia, że wyodrębnienie dwóch serwisów o węższej tematyce pozwoli lepiej dopasowywać treści do oczekiwań użytkowniczek. Za oba serwisy o tematyce kobiecej będzie odpowiadać Jessica Piechocka, stojąca do tej pory na czele Lelum.pl.

Jak tłumaczy w rozmowie z "Press" dyrektor operacyjny Iberionu Maksymilian Tomanek, ostatnie treści na Pikio.pl pojawiły się 1 kwietnia, natomiast Lelum będzie prowadzone do czerwca, czyli do czasu premiery nowego portalu kobiecego, którego nazwy jeszcze nie zdradza.

- Decyzja o zamknięciu Pikio i Lelum pozwoliła nam zastąpić te serwisy lepiej sprecyzowanymi tematycznie serwisami, a w konsekwencji skuteczniej odpowiadać na potrzeby naszych czytelników - mówi Tomanek. - Goniec oraz Świat Gwiazd będą przede wszystkim kłaść bardzo duży nacisk na treści autorskie. Chcemy, żeby każdy artykuł wnosił wartość dodaną do opisywanego tematu - przedstawiał czytelnikowi szerszy kontekst wydarzeń lub zawierał wypowiedzi osób związanych ze sprawą.

W ramach wprowadzenia strategii rozwijania jakościowych treści Iberion zachęca swoich pracowników do tworzenia pogłębionych analiz, a autorów najlepszych tekstów nagradza premią finansową. Wydawnictwo nawiązało także współpracę z publicystami, m.in. aktywistką Mają Staśko, profesorem Janem Hartmanem, przewodniczącym Związkowej Alternatywy Piotrem Szumlewiczem i działaczem społecznym Janem Śpiewakiem.

W najbliższym czasie Iberion nie planuje otwierania kolejnych serwisów ani rebrandingu istniejących.

Zdaniem Rafała Agnieszczaka, przedsiębiorcy internetowego, decyzja o likwidacji głównych produktów wydawnictwa nie jest działaniem niecodziennym. - Pewnie dostali bana na Facebooku lub Google za nieprzestrzeganie regulaminów i spadają im zasięgi. Żadna firma nie likwiduje swoich flagowych produktów, jeśli nie zostanie przyciśnięta do muru - mówi Agnieszczak.

Z kolei Wojtek Kardyś zauważa, że oba zamykane serwisy nie cieszą się dobrą sławą. - Zarówno Pikio, jak i Lelum kojarzą się z fake newsami i dezinformacją. Dla Iberionu nazwa nie jest ważna, bo mają ugruntowaną grupę docelową. Myślę, że robią to, aby odświeżyć swój wizerunek i popracować nad lepszym PR - przekonuje Kardyś.

Zabieg rebrandingu wydawnictwo zastosowało już w czerwcu 2019 roku. Spółka Iberion wówczas nazywała się HGA Media. Rebranding nastąpił po tym, jak w marcu "Superwizjer" TVN ujawnił, że firma prowadziła serwis Raportdnia.pl (wcześniej noszący nazwę Newsweb.pl), zajmujący się publikacją zmyślonych lub zmanipulowanych tekstów.

Według danych Mediapanelu serwis Pikio.pl w marcu odwiedziło 2,19 mln użytkowników, a Lelum.pl 1,95 mln.

(BAE, 08.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.