Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 31, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CD Projekt aktualizuje strategię, chce też zarabiać na rozgrywkach online

CD Projekt zapowiada zmianę sposobu komunikacji z graczami (fot. Piotr Molecki/East News)

Po niepowodzeniu z "Cyberpunkiem 2077" CD Projekt przedstawił wczoraj inwestorom aktualizację strategii na najbliższe lata. Zakłada ona równoległą produkcję dwóch gier z segmentu AAA, tworzenie rozgrywek online, zmianę w komunikacji z graczami i poprawę komfortu pracy w firmie.

Zarząd CD Projektu zapowiada usprawnienie produkcji najważniejszych gier spółki. Od 2022 roku chce prowadzić prace na dwoma nowymi projektami z segmentu AAA, ale tytułów nie podaje. Koordynować je będzie zespół ekspertów. CD Projekt chce zarabiać nie tylko na RPG, ale też poszerzając pola eksploatacji swoich głównych marek: "Cyberpunka" i "Wiedźmina" - m.in. o gry mobilne, produkcje filmowe, muzykę, komiksy, merchandising. CD Projekt chce rozbudowywać swoje gry o rozgrywki online i budować wokół nich społeczność na platformie GOG Galaxy.

Firma zapowiada zmianę sposobu komunikacji z graczami. Kampanie marketingowe będą się rozpoczynać krótko przed premierą, prezentacje gier będą obejmować wszystkie platformy, a wersje demonstracyjne mają bardziej niż dotychczas przypominać produkty finalne.

Zarząd dostrzegł, że o wysokiej jakości produkcji gamingowych decydują nie tylko same umiejętności pracowników. Zapowiada poprawę komfortu pracy w swoich studiach (Warszawa, Kraków, Wrocław) i rozbudowę zespołu m.in. poprzez zacieśnienie współpracy z dotychczasowymi partnerami. Wczoraj poinformowano o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie przejęcia studia Digital Scapes z Vancouver, z którym CD Projekt współpracuje od 2018 roku, m.in. przy tworzeniu "Cyberpunka 2077".

Nową strategię zarząd CD Projektu przedstawił w blisko półgodzinnym wideo zamieszczonym na YouTubie wczoraj po zamknięciu notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wieczorem spotkał się z analitykami. 

We wtorek akcje spółki staniały o ponad 9 proc. i na zamknięciu kosztowały 217,9 zł. Przed wprowadzeniem do sprzedaży "Cyberpunka 2077" na początku grudnia notowały maksymalną wycenę - 464 zł. Głośna premiera rozczarowała jednak graczy i inwestorów, bo produkcja była mocno niedopracowana.

Od poniedziałku w rejestrze krótkiej sprzedaży KNF po raz pierwszy od września nie ma już żadnej pozycji na akcjach CD Projektu. Nie oznacza to jednak, że nie ma już funduszy obstawiających dalszą przecenę polskiej spółki. Obowiązek rejestracji tzw. shortów w KNF obejmuje tylko posiadaczy co najmniej 0,5 proc. akcji spółki.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(GK, 31.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.