Koniec wspólnego pakietu reklamowego Agory, ZPR i Polskiego Radia
Wcześniej zlikwidowano pakiety: Highway FM (stacje ZPR i Polskiego Radia) i O-Okularnik (stacje Agory i Polskiego Radia) (fot. Pexels.com)
Agora, Polskie Radio i Grupa ZPR Media zrezygnowały z ostatniego wspólnego pakietu reklamowego - produktu Joker.
Jokera tworzyły stacje radiowe trzech nadawców. Pakiet powstał w listopadzie 2013 roku jako konkurencja dla oferty reklamowej Grupy RMF.
- To jest decyzja wszystkich trzech stron - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media (brokera Agory). - Pakiet od dłuższego czasu był marginalnie wykorzystywany w kampaniach reklamowych przez rynek. Zaszły też dosyć duże zmiany w rankingach słuchalności stacji Polskiego Radia, co wymagałoby żmudnych rozmów na temat zmian cen, a z racji niewielkiego zainteresowania produktem gra nie była warta świeczki - tłumaczy Moszczyński.
Wcześniej, na początku 2018 roku, zlikwidowano pakiety: Highway FM (stacje ZPR i Polskiego Radia) i O-Okularnik (stacje Agory i Polskiego Radia). Oba były oferowane od 2011 roku.
W 2020 roku zasięg dzienny stacji wchodzących w skład pakietu Joker wynosił w dni powszednie 31,9 proc. (spadek z 35,8 proc. w 2019 roku), a w weekendy - 27,9 proc. (spadek z 30,1 proc.).
Dla porównania RMF 3D (stacje Grupy RMF, Radio 90, Radio Jura, Radiofonia) miał 36,3 proc. zasięgu dziennego w dni powszednie (spadek z 37,4 proc.) i 31,2 proc. w weekendy (spadek z 32,6 proc.). Z kolei zasięg pakietu Power FM (RMF 3D i regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 z antenami miejskimi) to odpowiednio 40,3 proc. (spadek z 41,4 proc.) i 35 proc. (spadek z 36,4 proc.).
(KOZ, 19.03.2021)