Profbud promuje mieszkania w cenie, jaką zapłacił Daniel Obajtek
Deweloper wykorzystał publikacje o Danielu Obajtku do promocji oferty (fot. screen profbud.info)
Deweloper Profbud reklamuje w internecie i "Gazecie Wyborczej" opust ceny nowego mieszkania w Warszawie z 12,5 tys. na 6,9 tys. zł za metr. Taki rabat od tego samego dewelopera, według dziennikarzy, miał dostać prezes Orlenu Daniel Obajtek.
Reklamy pojawiły się we wtorek na stronie internetowej Profbud i profilach dewelopera w mediach społecznościowych. W czwartek całostronicowa reklama z rabatem została wykupiona w "Gazecie Wyborczej". Dziennik ten od 26 lutego opisuje inwestycje w nieruchomości prezesa Orlenu. Trzy lata temu nabył on m.in. 197-metrowy apartament na osiedlu Awangarda na warszawskim Bemowie. Zamiast 12,5 tys. zł za metr kwadratowy miał zapłacić 6,5 tys. zł.
Sprawdziliśmy u dewelopera, czy proponowana cena za metr kwadratowy nie jest tylko zabiegiem marketingowym. Konsultantka na infolinii przekazała "Press", że promocja jest prawdziwa, ale w tej cenie zostało do sprzedaży tylko jedno mieszkanie.
- Reklama Profbudu w żaden sposób nie łamie prawa, więc nie mogliśmy odmówić jej publikacji - mówi "Press" Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego "GW". Reklamę nawiązującą do publikacji o Obajtku traktuje jako "trolling".
Agnieszka Bajur, partner w agencji Marketing & Communications Consultants, przyznaje, że z punktu widzenia real time marketingu to dobre posunięcie. - Szybka reakcja na publikacje o Obajtku i promocja budowanych przez dewelopera mieszkań, choć zapewne w tej cenie jest ich kilka - komentuje Bajur. - Jednak ewidentnie widać, że działania PR i marketingowe tego dewelopera nie są spójne lub nie zależy mu na budowaniu reputacji tylko na promocji sprzedaży - dodaje ekspertka
Anna Wojdyga, specjalistka ds. marketingu w Profbud, tłumaczy, że inspiracją dla promocji były "dwie, popularne w ostatnim czasie liczby, komunikowane w mediach". - Postanowiliśmy działać szybko i obniżyć ceny za metr kwadratowy wybranych dużych mieszkań na osiedlu Yugo na warszawskim Gocławiu, dokładnie do wspomnianej wartości - 6 900 zł. Kampania, oprócz naszego fanpage'a, objęła działania zasięgowe w internecie m.in. page post linki na Facebooku oraz SEM i GDN oraz wspomnianą prasę - mówi "Press" Wojdyga.
(PTD, 19.03.2021)