Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 16, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kurs akcji Wirtualnej Polski pierwszy raz przekroczył 100 zł

Najniższy kurs akcji WP w marcu 2020 roku wynosił 47,4 zł (fot. materiały prasowe)

W poniedziałek tuż po południu kurs akcji Wirtualna Polska Holding SA po raz pierwszy przekroczył 100 zł. Po godz. 13 dotarł do poziomu 102 zł, na zamknięciu spadł do 97,6 zł. Analitycy studzą jednak entuzjazm. - Nie ma to przełożenia na biznes, prowadzenie działalności czy atrakcyjność dla reklamodawców - komentuje Maciej Nowak z Ipopema Securities.

Spółka nie chce komentować rekordowego kursu. - Cieszymy się bardzo – mówi krótko rzecznik WP Michał Siegieda.

Dominik Niszcz, analityk Trigon DM, wśród największych wartości firmy wymienia reklamę internetową. - Tu końcówka roku była niezła, czekamy jeszcze na wyniki czwartego kwartału, ale pewnie też będą dobre. W segmencie reklamy jest dźwignia operacyjna, która umożliwia przełożenie poprawy przychodów na wyższe zyski. Za poprawę wyników WP odpowiada głównie segment mediów, ale w kolejnych kwartałach także lepsza sytuacja, jeżeli chodzi o szczepienia: my jeszcze tego nie widzimy, ale inwestorzy pewnie już sobie to dyskontują i oczekują odbicia w turystyce – mówi Niszcz.

Analitycy giełdowi zaznaczają jednak, że wysokość kursu nie ma aż tak dużego znaczenia. – Nie ma to przełożenia na biznes, prowadzenie działalności czy atrakcyjność dla reklamodawców – mówi Maciej Nowak, analityk Ipopema Securities.  

Pozostałe spółki indeksu WIG Media notują raczej spadki, np. Agora, która od początku pandemii traci. W poniedziałek na zamknięciu kurs wynosił 6,58 zł, rok temu dobijał do 8 zł. - To, że Agora jest w innym miejscu, wynika stricte z kompozycji biznesu: ekspozycji na sektory reklamowe i biznesowe oraz potencjalny podatek od reklamy. Agora jest na niego narażona zdecydowanie bardziej niż WP, która według pierwszego draftu projektu podpadałaby wyłącznie w zakresie swojego programu telewizyjnego – mówi Nowak.

Również Niszcz podkreśla, że Agora ma inny profil, jeśli chodzi o ekspozycję na rynek reklamy. - Z biznesów niereklamowych kina i turystyka ucierpiały na pandemii, ale generalnie trudno porównywać te spółki, także ze względu na kapitalizację: wielokrotnie wyższa jest w WP – dodaje.

(JSX, 16.03.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.