Dział: PRASA

Dodano: Luty 19, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rośnie liczba sygnatariuszy apelu przeciwko podatkowi do reklam

Według dotychczasowych sondaży większość Polaków popiera strajk mediów (fot. Piotr Molecki/East News)

Pod listem otwartym do rządu i liderów politycznych wzywającym do wycofania się z pomysłu podatku od reklam pojawili się nowi sygnatariusze. Ich liczba wzrosła do 64, a autorzy apelu zapraszają kolejne redakcje i spółki medialne.

W apelu, opublikowanym 9 lutego, projekt ustawy w sprawie podatku od reklam oceniono jako "skandaliczny, który niesymetrycznie i selektywne obciąża poszczególne firmy". Sygnatariusze listu punktowali, co będzie oznaczać wprowadzenie daniny. Wskazali na osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce; ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści; pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym; faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej.

Dzień po opublikowaniu apelu odbył się bezprecedensowy strajk mediów. 10 lutego w najważniejszych mediach komercyjnych pojawiły się czarne plansze w telewizji, specjalne komunikaty w radiu, identyczne okładki dzienników i zawieszone portale internetowe. 

Obecnie pod apelem widnieją podpisy 64 spółek medialnych, organizacji branżowych i redakcji. - Zachęcamy kolejnych chętnych sygnatariuszy - mówi "Press" Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu. Nie ma jednego adresu e-mailowego, pod który można wysłać chęć dołączenia do apelu. - Jeśli ktoś chce się dopisać, może zgłosić się do mnie. Ja pomogę skontaktować się z organizatorami apelu - zapewnia Węglarczyk.

Zgłoszenia od lokalnych i regionalnych gazet oraz czasopism zbiera Izba Wydawców Prasy, co potwierdził dyrektor generalny organizacji Marek Frąckowiak. Do tej pory sygnatariuszy apelu zbierała telewizja TVN i IWP.

Obecna lista sygnatariuszy apelu:

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura,
Agora SA,
AMS SA,
ASTA-NET SA,
Bonnier Business,
Burda Media Polska,
CANAL+,
Dziennik Trybuna,
Dziennik Wschodni,
Edipresse Polska,
Eleven Sports Network sp. z o.o.,
Euractiv.pl,
Fundacja Reporterów,
Gazeta Radomszczańska,
Gazeta Żoliborza,
Green Content sp. z o.o.,
Gremi Media SA,
Grupa Eurozet,
Grupa Interia.pl sp. z o.o.,
Grupa Medialna WTK,
Grupa PTWP,
Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.,
Grupa RMF,
Grupa ZPR,
Helios SA,
IBERION sp. z o.o.,
Infor Biznes,
Inpress sp. z o.o.,
Kino Polska TV SA,
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji,
Lemon Records sp. z o.o.,
Marshal Academy,
Medycyna Praktyczna,
Music TV sp. z o.o.,
Muzo.fm sp. z o.o.,
naTemat.pl,
NOWa Gazeta Trzebnicka,
Nowiny Jeleniogórskie sp. o.o.,
OKO.press,
Polityka,
Polska Press Grupa,
Prasa Beskidzka,
PRESS,
Redakcja „Zdania”,
Ringier Axel Springer Polska,
STAVKA sp. z o.o.,
Superstacja sp. z o.o.,
Telewizja Polsat sp. z o.o.,
Telewizja Puls Sp. z o.o.,
Telewizja Regionalna TVT,
TIME SA,
TV ASTA,
TV Spektrum sp. z o.o.,
TVN SA,
Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin,
Tygodnik Powszechny,
Tygodnik Regionalny 7 dni Częstochowa,
Westa Druk,
Wirtualna Polska,
Wydawnictwo Bauer,
Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan,
Wydawnictwo Magraf,
Wydawnictwo Nowiny,
Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

Galeria: Koniec marki Ruch

fot. Zbyszko Siemaszko/ Narodowe Archiwum Cyfrowe
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe

(PDT, 19.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.