Skarga na TikToka do Komisji Europejskiej. Chodzi o narażanie dzieci
Z TikToka korzysta w Europie około 100 mln użytkowników (fot. Flickr/Solen Feyissa/CC BY-SA 2.0)
Narażanie dzieci na szkodliwe treści i ukrytą reklamę - to tylko część zarzutów, jakie unijna organizacja konsumentów BEUC stawia TikTokowi. Skarga w tej sprawie trafiła do Komisji Europejskiej.
W ocenie BEUC chińska platforma społecznościowa regularnie naraża najmłodszych użytkowników na ukryte treści marketingowe. Na przykład zachęcając osoby w wieku 13-17 lat do wzięcia udziału w wyzwaniach dotyczących wybranych produktów i używania hasztagów z nazwami marek. - Dzieci uwielbiają TikTok, ale firma nie zapewnia im ochrony - wskazała Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC, cytowana przez BBC.
Ponadto Tik Tok wybiórczo traktuje kwestię ochrony praw autorskich. Zdaniem organizacji serwis pozwala na rozpowszechnianie materiałów bez zgody twórców i właścicieli praw majątkowych.
Chińska firma ByteDance, która jest właścicielem TikToka, zapewnia o podjęciu kroków dla lepszej ochrony praw konsumenckich. Wśród nich zablokowanie rejestracji dla osób poniżej 13. roku życia oraz automatyczne oznaczenie kont najmłodszych użytkowników jako prywatne. Z TikToka na całym świecie korzysta prawie 700 mln użytkowników, z czego 100 mln jest z Europy.
(PTD, 17.02.2021)