"Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

 "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

 "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Repartycja opłat reprograficznych  |  Zmiany w TVS  |  Wydawnictwo Marginesy wprowadza nowy imprint  |  "Polityka" wyda książkę  |  Raport VML  |  Clear Channel Poland z nowymi platformami  |  Ultrabox sponsorem  |  Książę Harry wygrał z gazetami   |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press" | Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru.  |

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 17, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Skarga na TikToka do Komisji Europejskiej. Chodzi o narażanie dzieci

Z TikToka korzysta w Europie około 100 mln użytkowników (fot. Flickr/Solen Feyissa/CC BY-SA 2.0)

Narażanie dzieci na szkodliwe treści i ukrytą reklamę - to tylko część zarzutów, jakie unijna organizacja konsumentów BEUC stawia TikTokowi. Skarga w tej sprawie trafiła do Komisji Europejskiej.

W ocenie BEUC chińska platforma społecznościowa regularnie naraża najmłodszych użytkowników na ukryte treści marketingowe. Na przykład zachęcając osoby w wieku 13-17 lat do wzięcia udziału w wyzwaniach dotyczących wybranych produktów i używania hasztagów z nazwami marek. - Dzieci uwielbiają TikTok, ale firma nie zapewnia im ochrony - wskazała Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC, cytowana przez BBC.

Ponadto Tik Tok wybiórczo traktuje kwestię ochrony praw autorskich. Zdaniem organizacji serwis pozwala na rozpowszechnianie materiałów bez zgody twórców i właścicieli praw majątkowych.

Chińska firma ByteDance, która jest właścicielem TikToka, zapewnia o podjęciu kroków dla lepszej ochrony praw konsumenckich. Wśród nich zablokowanie rejestracji dla osób poniżej 13. roku życia oraz automatyczne oznaczenie kont najmłodszych użytkowników jako prywatne. Z TikToka na całym świecie korzysta prawie 700 mln użytkowników, z czego 100 mln jest z Europy.   

(PTD, 17.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.