Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 08, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek outdooru skurczył się o 34 proc. w 2020 roku

Wpływy reklamowe Ströer Polska zmalały o 25 proc. w 2020 roku (fot. materiały prasowe)

W 2020 roku w wyniku pandemii koronawirusa rynek reklamy zewnętrznej zmalał o 34 proc. Największe wpływy reklamowe zanotował Ströer Polska.

Według danych cennikowych netto firmy Kantar w 2020 roku na promocję na nośnikach reklamy zewnętrznej przeznaczono 1,2 mld zł, czyli o 34 proc. mniej niż w 2019 roku. Największe wpływy zanotowały firmy: Ströer Polska – 460,7 mln zł (spadek o 25 proc.), AMS – 433,8 mln zł (spadek o 42 proc.), Clear Channel Poland – 111,1 mln zł (spadek o 33 proc.), Cityboard Media – 99,7 mln zł (spadek o 41 proc.), Jet Line – 10,2 mln zł (spadek o 13 proc.).

W samym grudniu na promocję outdoorową przeznaczono 115,9 mln zł, czyli o 32,5 proc. mniej niż w grudniu 2019 roku. Najchętniej pozyskały firmy: Ströer Polska – 43,7 mln zł (spadek o 24 proc.), AMS – 38,5 mln zł (spadek o 41 proc.), Cityboard Media – 11,7 mln zł (spadek o 27 proc.), Clear Channel Poland – 10,2 mln zł (spadek o 40 proc.), Jet Line – 1 mln zł (spadek o 6 proc.).

Najwięcej na reklamę OOH wydał w 2020 roku operator sieci komórkowej Play – 37 mln zł (spadek o 4 proc.). Dalej były: Warszawa – 34,3 mln zł (wzrost o 82 proc.), Plus GSM – 33,1 mln zł (wzrost o 19 proc.), Euro RTV AGD – 29,2 mln zł (spadek o 54 proc.), Film – 22,1 mln (spadek o 77 proc.).

(IKO, 08.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.