Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według Dentsu w 2021 roku globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8 proc.

W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów (fot. materiały prasowe)

Według szacunków grupy Dentsu w 2021 roku globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5,8 proc. i osiągną poziom 579 mld dol.

W minionych latach globalny rynek reklamowy rósł od czasu kryzysu finansowego w 2009 roku średnio o 4,5 proc. rocznie. Na podstawie analizy Dentsu - AdSpend 2021 - przeprowadzonej na 13 najważniejszych rynkach reklamowych świata, w II kwartale 2021 roku spodziewany jest znaczny wzrost wydatków reklamowych w porównaniu z 2020 rokiem.

"Prognozy na rok 2021 są bardzo obiecujące – globalnie wydatki na reklamę online mają wzrosnąć o 10 proc. i po raz pierwszy ma zostać przekroczony 50-proc. udział digitalu w torcie reklamowym. Będzie to historyczny moment dla medium, które przez dekadę prawie czterokrotnie zwiększyło partycypację w budżetach marketerów. Kluczowymi czynnikami wspomnianego wzrostu będą: social, search i wideo, których rozwój bezapelacyjnie przyspieszył COVID-19" - komentuje Patrycja Kościołowska, digital strategy manager, iProspect (Dentsu Polska).

Podczas gdy I kwartał 2021 roku wzrośnie o 2 proc. (w ujęciu rok do roku), to w II kwartale wydatki reklamowe wzrosną o 13 proc. - w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku, kiedy w wielu krajach wszedł w życie lockdown.

Poza zmianami w wysokości wydatków zauważalnie poszerza się rozumienie przez marketerów i odbiorców różnorodnych platform, także tych do niedawna zupełnie niepostrzeganych jako kanały sprzedaży. "Na naszych oczach social staje się platformą zakupową, na której m.in. coraz popularniejsze stają się zakupy w trakcie transmisji live, czy zakupy niemal bezpośrednio z poziomu Instagrama. Facebook ogłosił także uruchomienie platformy Facebook Shops, która zastąpi dotychczasowe rozwiązania oferowane przez Marketplace i umożliwi małemu przedsiębiorcy otwarcie na FB i IG własnego sklepu internetowego" - komentuje Kościołowska.

Zwraca uwagę, że pandemia wpłynęła także na wzrost wydatków na reklamę typu paid search, co jest wynikiem zmian w zachowaniach konsumentów. "Wideo online zyskało na popularności i nadal będzie zyskiwać wraz z przedłużającą się pandemią. Zdalna praca i nauczanie spowodowały wzrost zainteresowania streamingiem, zarówno pod kątem korzystania z serwisów (np. Netflix, HBO GO), jak i transmisji live w social mediach" - dodaje.

W badaniu AdSpend uwzględniono dane pochodzące z 59 krajów. (AMS)

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(AMS, 03.02.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.