Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w tygodniku "Polityka"  |  Zakaz fotografowania obiektów strategicznych utrudni pracę  |  Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 20, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IWP: Przejęcie Polska Press przez Orlen może zdeformować rynek

7 grudnia Orlen poinformował, że kupuje Polska Press (fot. Piotr Molecki/East News)

Izba Wydawców Prasy oświadczyła, że przejęcie Polska Press przez PKN Orlen może zdeformować rynek, bo do kontrolowanego przez państwo koncernu należeć będzie prasa regionalna, drukarnie, Ruch i Sigma Bis.

IWP w oświadczeniu zwraca uwagę, że po przejęciu Polska Press w rękach Orlenu znajdą się elementy całego łańcucha produkcji prasy: od drukarni, przez wydawanie prawie wszystkich dzienników regionalnych, po posiadanie około ćwierci udziałów w rynku dystrybucji prasy (Orlen przejął Ruch) i agencji mediowej (Sigma Bis). "Takie skomasowanie wszystkich ogniw łańcucha powstawania i percepcji treści prasowych rodzi olbrzymi potencjał niekorzystnego wpływu na cały rynek prasowy" - zaznacza IWP.

Izba dodaje, że "konieczne jest wnikliwe zbadanie, czy i w jakim stopniu zapowiadana transakcja PKN Orlen może wpłynąć na deformację rynku prasowego w Polsce i zagrozić wolnej konkurencji – poprzez wejście na rynek podmiotu dysponującego wielkimi, de facto publicznym środkami".

IWP przypomina, że od wielu lat zabiega o nowelizację prawa prasowego, zakazującą wydawania prasy przez organy władzy publicznej (także administrację rządową i samorządową) i powiązane z nią podmioty.

7 grudnia Orlen poinformował, że kupuje Polska Press. Do wydawnictwa należy 20 spośród 24 regionalnych dzienników, a także tygodniki lokalne oraz serwisy internetowe. Zgłoszenie zamiaru przejęcia przez Orlen kontroli nad Polska Press wpłynęło do UOKiK 10 grudnia. Strony umowy nie podają wartości transakcji.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(JSX, 20.01.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.