Wideo Friza najpopularniejsze na YouTube w Polsce, Duda na drugim miejscu
„Andrzej Duda #Hot16Challenge2” do połowy grudnia miał blisko 12,5 mln wyświetleń (screen YouTube/W Pałacu Prezydenckim)
Film „Ekipa x WIP Bros – przejmujemy jutuby” był najczęściej wyświetlany na YouTube w Polsce w 2020 roku - wynika z analizy YouTube. Na drugim miejscu znalazł się występ prezydenta „Andrzej Duda #Hot16Challenge2”.
Najpopularniejsze wideo zostało opublikowane przez Karola Wiśniewskiego 12 lutego br. na kanale Karol Friz Wiśniewski na YouTube (4,2 mln subskrypcji) i zostało już wyświetlone 57,9 mln razy (stan na 15 grudnia). Kolejny film tego youtubera zatytułowany „To koniec… (final odc. 12)” z 8 marca zajął 9. miejsce w zestawieniu (ma już 5,3 mln wyświetleń).
W zestawieniu najpopularniejszych wideo w Polsce w mijającym roku cztery pozycje w dziesiątce zajęły produkcje związane z akcją #hot16challenge2, której celem była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. Akcję zainicjował raper Karol Solar Poziemski (w jej ramach nagrano ponad 1,4 tys. rapowych zwrotek i zebrano ponad 3,5 mln zł na walkę z pandemią).
Drugim najpopularniejszym wideo roku był występ prezydenta Andrzeja Dudy, opublikowany na kanale W Pałacu Prezydenckim „Andrzej Duda #Hot16Challenge2” (obecnie ma 12,4 mln wyświetleń). W zestawieniu znalazły się ponadto: na 3. miejscu Marcysia Ryskala („Marcysia #Hot16Challenge2”; 13 mln wyświetleń), na 4. miejscu Wersow („Wersow #Hot16Challenge2”; 12,2 mln wyświetleń), na 5. miejscu Murcix („Murcix #Hot16Challenge2”; 8,9 mln wyświetleń).
Na 6. miejscu była produkcja Tomasza i Marka Sekielskich o pedofilii w kościele „Zabawa w chowanego (2020) – cały film braci Sekielskich”, opublikowana na kanale Sekielski (ma już 7,7 mln wyświetleń). 7. miejsce zajęła produkcja Reżysera Życia „Znikające dzieci, nastoletnia depresja” (8,5 mln wyświetleń). Kolejny był film „Bałagan na strychu” opublikowany na kanale Łukasz Lotek Lodkowski (7 mln wyświetleń). Dziesiątkę zestawienia zamyka Rafał Pacześ z filmem „Bang 2” (7,7 mln wyświetleń).
W kategorii teledysków najpopularniejszy był klip „Szpaku #Hot16Challenge2” (ma już 53 mln wyświetleń), opublikowany 3 maja na kanale GUGU. W pierwszej trójce znalazły się także teledysk „Melodia” (40 mln wyświetleń) Sanah (kanał sanahVEVO) i “ReTo – Billy Kid (prod. Kubi Producent)” (32,9 mln wyświetleń) rapera ReTo (kanał ReTo DzikaKorea).
Analiza dotyczyła okresu od 1 stycznia do 15 listopada 2020 roku. Zestawienie uwzględnia jedynie wyświetlenia filmów w Polsce (bez wyświetleń z zagranicy). YouTube nie podaje liczby tych wyświetleń. Wskazane powyżej dane pochodzą z ogólnodostępnych informacji na kanałach twórców, które zawierają zarówno wyświetlenia z Polski, jak i z zagranicy (stan na 15 grudnia).
(IKO, 16.12.2020)