Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy z promocjami na Black Friday  |  Wiemy co z kontynuacją "Awantury o kasę"  |  Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 07, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niespodziewane odejście Marcina Mellera uderza w zespół i wizerunek WP.pl

Marcin Meller redaktorem naczelnym WP.pl był od 16 listopada do 4 grudnia (fot. materiały prasowe)

Po niespełna trzech tygodniach od objęcia funkcji Marcin Meller zrezygnował ze stanowiska redaktora naczelnego Wirtualnej Polski. Podkreśla, że to sytuacja bezprecedensowa w jego karierze. Powodów nie ujawnia, a jego pracodawca nie ukrywa zaskoczenia.

Marcin Meller nie chce komentować swojej niespodziewanej decyzji o odejściu ze stanowiska szefa redakcji największego polskiego portalu. O swojej rezygnacji poinformował na Facebooku, nie czekał na oficjalny komunikat wydawcy portalu. W wiadomości przesłanej "Pressowi" zwraca uwagę, że tak szybkie odejście z firmy to sytuacja bezprecedensowa w jego dotychczasowej karierze zawodowej. "Mój najkrótszy, jak dotąd staż, to ostatnie cztery lata w Grupie Wydawniczej Foksal, skąd odszedłem do WP. W »Polityce« pracowałem 12 lat, w »Playboyu« - 9, a z TVN-em jestem związany od dwóch dekad, z tego już 12 lat prowadzę »Drugie Śniadanie Mistrzów«. Więc musiałem mieć bardzo istotne powody by zrezygnować" – odpowiada Meller.

Właśnie złożyłem rezygnację z funkcji redaktora naczelnego Wirtualnej Polski.

Opublikowany przez Marcin Meller Piątek, 4 grudnia 2020

Powodów jego odejścia nie podaje Wirtualna Polska. "Żałujemy, że nie dał nam szansy na rozmowę o powodach, bo w tym samym momencie przekazał tę wiadomość publicznie. W środę Marcin Meller miał prezentację na spotkaniu wszystkich menedżerów Wirtualnej Polski, nic nie wskazywało na to, że nie podejmie się realizacji swoich planów" – napisał w piątkowym komunikacie prasowym rzecznik WP Michał Siegieda.

Tym, co dzieje się u głównej konkurencji, zdziwiony jest Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu. – Redaktor naczelny, obejmując stanowisko, staje się częścią zespołu, za który jest odpowiedzialny i towarzyszy mu w trudnych chwilach. Obowiązkiem odchodzącego lidera jest zadbać o zespół, poinformować o powodach decyzji, a tutaj tak się nie stało – mówi Węglarczyk.

Nowym redaktorem naczelnym WP został Piotr Mieśnik, dotychczasowy zastępca Mellera. 

– Historie wielu firm pokazują, że wskutek zbiegu zdarzeń awansuje się kogoś z drugiej linii, do tej pory mniej widocznego, insidera, który zna organizację od środka i to się okazuje strzałem w dziesiątkę. Miejmy nadzieję, że tak jest w przypadku Piotra Mieśnika – komentuje Paweł Wujec, prezes K2 i były dyrektor segmentu internet w Agorze. I dodaje, że chociaż odejście Mellera to wstrząs wizerunkowy dla Wirtualnej Polski, to jednak takie kryzysy zwykle długo nie trwają, a natychmiastowe powołanie nowego naczelnego daje redakcji poczucie stabilizacji.

– Wcześniej Wirtualna Polska szukała naczelnego spoza grupy, żeby przyniósł ze sobą świeże spojrzenie. W obecnej sytuacji wybranie na nowego naczelnego osoby, która zna doskonale firmę i zespół to dobra decyzja. Jego zadaniem jest uspokojenie zespołu i ustabilizowanie go – przekonuje Węglarczyk. 

Marcin Meller nie ma w tym momencie żadnych planów zawodowych. "Zapewne wykorzystam niespodziewany nadmiar wolnego czasu i postaram się dokończyć pisanie nowej książki" – odpowiedział "Pressowi".

Meller objął funkcję naczelnego Wirtualnej Polski 16 listopada, jego zastępcą został Piotr Mieśnik, który od czasu odwołania Tomasza Machały pełnił obowiązki naczelnego. Odwołanie Machały było pokłosiem publikacji serwisu OKO.press, który w styczniu napisał, że Wirtualna Polska cenzurowała artykuły krytyczne wobec ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobry i jego środowiska oraz publikowała teksty pozytywnie oceniające jego działalność.

Z danych Mediapanelu wynika, że w listopadzie stronę główną Wp.pl odwiedziło 17,98 mln użytkowników.

Na zamknięciu piątkowych notowań na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie akcje spółki Wirtualna Polska Holding SA kosztowały 81,40 zł - o 1,75 proc. więcej, niż dzień wcześniej.

(BAE, 07.12.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.