Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 17, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PKO BP po 10 miesiącach anuluje przetarg na agencję reklamową

Udział w niedokończonym przetargu PKO BP każdą z agencji kosztował co najmniej 100 tys. zł (fot. materiały prasowe)

PKO BP, który w czerwcu ponownie rozpisał zawieszony wcześniej, a trwający od stycznia przetarg reklamowy, poinformował agencje, że rezygnuje z ogłoszenia zwycięzcy - wynika z ustaleń "Press".

W poniedziałek wieczorem do wszystkich agencji biorących udział w przetargu PKO BP trafiło lakoniczne powiadomienie informujące o anulowaniu dotychczasowego postępowania. Bank nie wyjaśnia, jakie są powody tej decyzji ani jakie planuje dalsze kroki w sprawie wyboru agencji. Bank nie odpowiedział też na pytania "Press".

PKO BP w styczniu rozpoczął przetarg reklamowy dotyczący wyboru agencji głównej i wspierającej do obsługi full service ATL. Po kilku miesiącach z niego zrezygnował. W czerwcu rozpisał nowe postępowanie, ale dopiero pod koniec lipca agencje otrzymały z PKO BP zaproszenie do składania ofert, co mogły zrobić do 17 sierpnia. Ogłoszenie zwycięzcy miało nastąpić na początku września, ale agencje poinformowano o opóźnieniu - do końca września. Z kolei w październiku bank poinformował zainteresowane agencje, że decyzja o zwycięzcy będzie podjęta pod koniec roku.

PKO BP nie ujawnia listy agencji biorących udział w przetargu, ale z ustaleń "Presserwisu" wynika, że były to: Leo Burnett Warszawa, Havas Creative Group, Heart & Brain, GPD, 2012 Agency, Isobar, Artegence i Agencja Warszawa. Każda agencja na ten wieloetapowy przetarg wydała od 100 do 200 tys. zł. Miały one za zadanie przygotowanie m.in. kampanii wizerunkowej, kampanii produktowych i kampanii dla młodego konsumenta.

- Przez ten odwołany przetarg z rynku wyparowało co najmniej półtora miliona złotych - komentuje anonimowo dyrektor zarządzający jednej z agencji biorącej udział w postępowaniu PKO BP.

Umowa PKO BP z Agencją Warszawa, dotychczas zajmującą się obsługą banku w zakresie ATL, wygasła z końcem czerwca. Do wsparcia obsługi w zakresie digitalu bank wybrał w przetargu agencję Cheil Poland, a jego agencją wiodącą jest ostatnio Artegence.

(AMS, 17.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.