PKO BP po 10 miesiącach anuluje przetarg na agencję reklamową
Udział w niedokończonym przetargu PKO BP każdą z agencji kosztował co najmniej 100 tys. zł (fot. materiały prasowe)
PKO BP, który w czerwcu ponownie rozpisał zawieszony wcześniej, a trwający od stycznia przetarg reklamowy, poinformował agencje, że rezygnuje z ogłoszenia zwycięzcy - wynika z ustaleń "Press".
W poniedziałek wieczorem do wszystkich agencji biorących udział w przetargu PKO BP trafiło lakoniczne powiadomienie informujące o anulowaniu dotychczasowego postępowania. Bank nie wyjaśnia, jakie są powody tej decyzji ani jakie planuje dalsze kroki w sprawie wyboru agencji. Bank nie odpowiedział też na pytania "Press".
PKO BP w styczniu rozpoczął przetarg reklamowy dotyczący wyboru agencji głównej i wspierającej do obsługi full service ATL. Po kilku miesiącach z niego zrezygnował. W czerwcu rozpisał nowe postępowanie, ale dopiero pod koniec lipca agencje otrzymały z PKO BP zaproszenie do składania ofert, co mogły zrobić do 17 sierpnia. Ogłoszenie zwycięzcy miało nastąpić na początku września, ale agencje poinformowano o opóźnieniu - do końca września. Z kolei w październiku bank poinformował zainteresowane agencje, że decyzja o zwycięzcy będzie podjęta pod koniec roku.
PKO BP nie ujawnia listy agencji biorących udział w przetargu, ale z ustaleń "Presserwisu" wynika, że były to: Leo Burnett Warszawa, Havas Creative Group, Heart & Brain, GPD, 2012 Agency, Isobar, Artegence i Agencja Warszawa. Każda agencja na ten wieloetapowy przetarg wydała od 100 do 200 tys. zł. Miały one za zadanie przygotowanie m.in. kampanii wizerunkowej, kampanii produktowych i kampanii dla młodego konsumenta.
- Przez ten odwołany przetarg z rynku wyparowało co najmniej półtora miliona złotych - komentuje anonimowo dyrektor zarządzający jednej z agencji biorącej udział w postępowaniu PKO BP.
Umowa PKO BP z Agencją Warszawa, dotychczas zajmującą się obsługą banku w zakresie ATL, wygasła z końcem czerwca. Do wsparcia obsługi w zakresie digitalu bank wybrał w przetargu agencję Cheil Poland, a jego agencją wiodącą jest ostatnio Artegence.
(AMS, 17.11.2020)