Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 12, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kina apelują o rządową pomoc

Z powodu pandemii reklama kinowa ucierpiała najbardziej spośród wszystkich mediów (fot. materiały prasowe Multikina)

Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina, zrzeszające największe sieci kinowe w Polsce, wystosowało pismo, w którym wyraża „rosnące zaniepokojenie kondycją kinematografii w związku z decyzją rządu RP o ponownym zamknięciu kin z uwagi na epidemię Covid 19”.

Decyzją rządu z 4 listopada od 7 listopada zamknięte są kina w całej Polsce. Stan ten ma potrwać do 29 listopada. W związku z tym zrzeszone w stowarzyszeniu sieci kin Cinema City, Helios, Multikino i należąca do niego sieć Cinema 3D, wystosowały pismo, w którym zwracają uwagę, że kina w Polsce najprawdopodobniej nie będą mogły wznowić działalności z powodu braku filmów zarówno zagranicznych, jak i polskich. „Jednocześnie ich powtórne otwarcie będzie możliwe dopiero wówczas, gdy otwarte zostaną kina na najważniejszych rynkach Ameryki, Azji i Europy oraz gdy przywrócona zostanie możliwość ogólnoświatowej dystrybucji filmów produkowanych przez największe studia filmowe z Hollywood” - tłumaczy Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina. Podkreśla jednocześnie, że sytuację uratowałby program rządowej pomocy dla całej branży filmowej i wszystkich kin.

„Duże nadzieje wiązaliśmy z przygotowanymi przez Polski Instytut Sztuki Filmowej nowymi priorytetami pomocowymi w związku z otrzymaniem przez Instytut rządowego wsparcia w wysokości 157 mln zł. Finansowanie to miało wspomóc kina, dystrybutorów i producentów filmów polskich poszkodowanych przez COVID-19. Z przykrością przyjęliśmy informację, iż kina wielosalowe nie zostały ujęte w programach wsparcia przygotowanych przez Polski Instytut Sztuki Filmowej – tym bardziej że kina wielosalowe odpowiadają za około 80 proc. sprzedaży biletów w Polsce” - wylicza Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina.

Kina były już zamknięte od 12 marca do 6 czerwca. Reklama kinowa ucierpiała najbardziej spośród wszystkich mediów. W samym sierpniu wydano na reklamę w kinie 15,9 mln zł, co oznacza spadek o 87,2 proc. względem sierpnia ub.r. Z kolei w ujęciu trzech kwartałów 2020 roku wydano na reklamę kinową 437 mln zł, co oznacza spadek o 62,8 proc. (dane Kantar).

(IKO, 12.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.