Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2020: pandemia pomogła firmom kurierskim i płatnościom online

W tegorocznym badaniu przeanalizowano łącznie ponad 97 mln informacji

Poczta Polska znalazła się na pierwszym miejscu w kategorii firmy kurierskie w rankingu Top Marka 2020. Z kolei najlepszy wśród brandów płatności elektronicznych został Blik.

Jak przekonuje Joanna Skrzypek, analityk mediów w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, pandemia i lockdown podziałały na e-handel jak napęd jądrowy. Gwałtowny wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie czy płatności online przełożył się na wzrost zainteresowania ze strony dziennikarzy i liczbę wzmianek o branży w mediach społecznościowych.

I tak w kategorii firmy kurierskie w rankingu Top Marka 2020 najlepsza okazała się Poczta Polska. Ostateczny wynik siły tej marki – 3 364 018 pkt - wynika z szerokiego dotarcia (1 019 093 168). Drugi w zestawieniu InPost odnotował 1 841 482 pkt. Podium zamyka DPD (1 721 580 pkt). Czwarte miejsce branżowego rankingu należy do DHL, za nim uplasowało się GLS.

Do top 10 firm kurierskich weszły także: Paczka w RUCH-u, FedEx, UPS, Geis oraz TNT.

Z kolei Top Marką wśród brandów płatności elektronicznych został Blik, który zgromadził 534 411 211 pkt, pokonując PayPal – 465 836 422 pkt oraz DotPay – 435 057 622 pkt. Na czwartym miejscu znalazła się Visa. Piątkę najlepszych zamyka Mastercard.

W top 10 systemów płatności elektronicznych znalazły się jeszcze: Google Pay, PayU, Przelewy24, Apple Pay i Express Elixir.

Zachorowania na COVID-19 oraz ograniczenia w dostępie do bezpłatnej opieki medycznej miały też wpływ na większe zainteresowanie usługami płatnymi. Natalia Maćkowiak, starszy analityk w PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, podaje, że aż 20 proc. spośród wszystkich publikacji w prasie i serwisach internetowych wzmiankujących o markach sieci opieki medycznej zawierało w tytule słowo „koronawirus”.

Podobnie jak w roku ubiegłym, w rankingu prywatnych sieci opieki medycznej liderem badania okazał się Medicover. Złożyły się na to zarówno duża liczba publikacji, jak i wysoki wskaźnik dotarcia z informacjami do odbiorców – oszacowany na 492 990 200. W efekcie siła marki wyniosła 1 220 555 pkt. Drugą lokatę utrzymała Grupa Lux Med, z wynikiem 1 116 396 pkt, dotarciem bliskim liderowi – 490 829 512 i najwyższą liczbą publikacji – 53 299.

Marki te wyraźnie zdystansowały pozostałe brandy z topowej piątki. Z wynikiem 369 694 pkt oraz najwyższym sentymentem – 3,14 - na trzecim miejscu znalazło się PZU Zdrowie, które awansowało - w porównaniu z zeszłym rokiem - o jedną lokatę. Kolejne miejsca zajęły Enel-Med oraz Centrum Medyczne Damiana.

Zaskoczenia nie było także w rankingu sieci aptek i drogerii. Najsilniejszym brandem ponownie okazał się Rossmann, który osiągnął 907 420 pkt, oraz blisko dwukrotnie więcej publikacji (140 496) od drugiej w zestawieniu marki Hebe (73 122), której siłę oceniono na 436 201 pkt. Rossmann uzyskał także najwyższy impact (258 831 557) oraz indeks sentymentu (3,51). Miejsce trzecie należało do Sephory, która zgromadziła 369 199 pkt oraz impact na poziomie 126 333 694. Pierwszą piątkę zamykają Dbam o Zdrowie oraz Douglas.

Szczegółowy raport „Top Marka” 2020 przygotowany wspólnie przez magazyn „Press” oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów w najnowszym numerze magazynu „Press” oraz na Topmarka.eu.

(KB, 04.11.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.