Wydawcy "Wprost" i "Tygodnika do Rzeczy" ze stratą w 2019 roku
"Wprost" ukazuje się tylko w formie cyfrowej, "Tygodnik do Rzeczy" nadal wychodzi w druku
AWR Wprost sp. z o.o., wydawca tygodnika "Wprost", w 2019 roku odnotowała stratę netto na poziomie 892,42 tys. zł, a Orle Pióro sp. z o.o., wydawca "Tygodnika do Rzeczy" - 349,25 tys. zł. Większościowym udziałowcem obu wydawnictw jest PMPG Polskie Media SA.
AWR Wprost w 2019 roku odnotowała przychody netto ze sprzedaży na poziomie 23,12 mln zł (wzrost o 3 proc.). Strata netto wyniosła 892,42 tys. zł (wobec zysku 2,58 mln zł rok wcześniej). Przychody od jednostek powiązanych wyniosły 11,08 mln zł, z czego 9,59 mln zł od PMPG Polskie Media SA (ma 90 proc. udziałów AWR Wprost).
Jak podano w sprawozdaniu, na powstanie straty wspływ miały m.in. dokonanie odpisu aktualizującego wartość aktywów finansowych na kwotę 660 tys. zł oraz poniesienie kosztów związanych ze strategią rozwoju działalności wydawniczej w internecie.
Koszty działalności operacyjnej wydawnictwa wyniosły 23,11 mln zł (wzrost o 4,72 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 3 mln zł (spadek o 3,8 proc.). 31 grudnia 2019 roku w spółce zatrudnionych było sześć osób.
Zgromadzenie wspólników zdecydowało o pokryciu straty z kapitału zapasowego spółki. Zarząd prognozuje, że 2020 rok przyniesie utrzymanie przychodów i zakończy się osiągnięciem zysku (sprawozdanie datowane jest na 3 marca, przed pandemią).
Spółka jest wydawcą tygodnika "Wprost", który od kwietnia ukazuje się jedynie w formie cyfrowej, oraz serwisu Wprost.pl.
Orle Pióro, wydawca "Tygodnika do Rzeczy", miesięcznika "Historia do Rzeczy" i serwisów Dorzeczy.pl, Superhistoria.pl, w 2019 roku miało 16,49 mln zł przychodu netto ze sprzedaży (wzrost o 1,66 proc.). Strata netto spółki wyniosła 349,25 tys. zł (wobec zysku 15 tys. zł rok wcześniej).
Przychody od jednostek powiązanych wyniosły 5,64 mln zł, z czego 4,53 mln zł od PMPG Polskie Media SA (ma 81 proc. udziałów Orlego Pióra).
Koszty operacyjne spółki wyniosły 17,21 mln zł (wzrost o 16,9 proc.), w tym koszty wynagrodzeń – 3,22 mln zł (wzrost o 4,28 proc.). 31 grudnia 2019 roku w spółce zatrudnione były trzy osoby.
Zgromadzenie wspólników zdecydowało o pokryciu straty z kapitału zapasowego spółki. W ocenie zarządu 2020 rok przyniesie lekki spadek przychodów, jednak zakończy się osiągnięciem zysku (sprawozdanie również datowane jest na 3 marca).
Jak wynika z danych ZDKP, w sierpniu średnia sprzedaż ogółem "Tygodnika do Rzeczy" wyniosła 28 433 egz. (spadek o 9,65 proc. względem sierpnia 2019 roku).
(JSX, 26.10.2020)