Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 23, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN Siedem i TV Puls rosną kosztem TVP

Kanały z tzw. wielkiej czwórki generują mniej GRP (fot. Jeshoots.com/Pexels.com)

TVN Siedem w jesiennej ramówce generuje więcej GRP niż TVP 1 i TVP 2. Stacja rok do roku osiąga wzrost punktów ratingowych niemal o połowę. Dwucyfrowy wzrost notuje również TV Puls.

Z przygotowanej dla "Presserwisu" analizy agencji mediowej Wavemaker na podstawie danych Nielsen Media wynika, że w okresie 1 września - 18 października w grupie komercyjnej TVN wygenerował 43,8 tys. GRP (punkty ratingowe, w których mierzy się oglądalność reklam), czyli o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Nieco mniejszy spadek - o 12 proc., do 38,9 tys. - zanotował Polsat. Na trzeciej pozycji pod względem GRP był TVN Siedem, który zanotował wzrost o 46 proc., do 18,7 tys. Kanał wyprzedził TVP 2. Dwójka ze spadkiem o 20 proc. (do 17,4 tys.) spadła na czwarte miejsce.

Również dwucyfrowy wzrost, choć mniejszy niż TVN Siedem, zanotował TV Puls - o 21 proc., do 16,2 tys. Przed TVP 1 była także TV 4 - 14,3 tys. (wzrost o 9 proc.).

Telewizyjna Jedynka wygenerowała o 13,2 tys. GRP, czyli o 20 proc. mniej, niż przed rokiem. W pierwszej dziesiątce pod względem GRP były jeszcze: TTV - 12,4 tys. (wzrost o 4 proc.), TVN 24 - 10,1 proc. (wzrost o 36 proc.) i Puls 2 - 8 tys. (wzrost o 33 proc.).

Duże anteny tracą, zyskuje brygada pościgowa

- Intensywność kampanii mierzona eq GRP pokazuje, że od początku września do 18 października rynek reklamy TV prezentuje się stabilnie względem ubiegłego roku. Pod względem wyemitowanych kontaktów z widownią sytuacja poszczególnych stacji odzwierciedla trendy w oglądalności, duże anteny tracą, a zyskuje brygada pościgowa z TVN Siedem i Pulsem w rolach głównych - komentuje Joanna Nowakowska, communications & market analysis manager w Wavemaker.

- Puls i TVN Siedem depczą po piętach dużym kanałom TVP, a tym samym rośnie ich popularność reklamowa - dodaje.

W TVN Siedem najpopularniejszą pozycją jest telenowela "Brzydula", gromadząca ponadmilionową widownię. - Puls wygrywa jesienią głównie filmami - zwraca uwagę Joanna Nowakowska. Podaje, że "Kobiety mafii 2" gromadziły blisko 1,4 mln widzów, a powyżej 1,2 mln miały także "Zemsta Sokoła", "Mechanik Konfrontacja" czy "Ochroniarz".

W okresie 1 września - 18 września w grupie komercyjnej najwyższy udział w rynku miał TVN - 10,1 proc. wobec 12,2 proc. rok wcześniej. Udział Polsatu spadł z 11 proc. do 9,9 proc., TVP 2 - z 7,6 proc. do 6,2 proc., a TVP 1 - z 6,4 proc. do 5,4 proc. Wzrost zanotowały natomiast: TVN Siedem - z 3,4 proc. do 4,8 proc., TV Puls - z 3,9 proc. do 4,7 proc., TV 4 - z 3,5 proc. do 3,7 proc., TTV - z 3,3 proc. do 3,4 proc., TVN 24 - z 2,3 proc. do 3 proc. i Puls 2 - z 2 proc. do 2,4 proc.

Wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia prowadziła TVP 1 z udziałem na poziomie 9,4 proc. (spadek z 9,6 proc.). Udział Polsatu zmniejszył się z 9,7 proc. do 8,9 proc., TVN - z 9,1 proc. do 7,7 proc., a TVP 2 - z 8,5 proc. do 7,6 proc.

(KOZ, 23.10.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Lokalna prasa za paywallem
Duże zainteresowanie i słaby start ruchu Trzaskowskiego
Sigma Bis z politycznym DNA
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.